Panorāma

Krievijas ekonomikas lejupslīde ietekmēs arī Baltijas valstis

Panorāma

Izsludinās ārkārtas situāciju vairākos Latgales novados

Jaunos vilcienus pirks no šveiciešiem

Jaunos vilcienus «Pasažieru vilciens» nomās no «Stadler» (19:40)

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) izsludinātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uzvarēja Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG", informēja PV. Jau nākamā gada nogalē pa Latvijas sliežu ceļiem kursēs 25 jauni vilcieni.  

Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu izsludināts, jo  esošajiem vilcienu sastāviem strauji tuvojas ekspluatācijas termiņa beigas. Noma izvēlēta tāpēc, ka šajā gadījumā iepirkumā tiek piesaistīts ražotāja finansējums. 

"Iepirkums par jauno vilcienu nomu ir viens no lielākajiem un svarīgākajiem iepirkumiem AS "Pasažieru vilciens" pastāvēšanas vēsturē, un tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā.  [..] Pēc diviem gadiem mēs nodrošināsim Latvijas iedzīvotājiem vilcienu satiksmi, kas ir modernākā, ātrākā, kā arī ekonomiskākais pārvietošanās veids, " uzsver AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Iepirkumu komisijas pienākums bija rūpīgi pārbaudīt iesniegto piedāvājumu atbilstību izvirzītajiem nosacījumiem, un pēc pretendentu iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas par konkursa uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" .

Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA" nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma "Hyundai Rotem Company" iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilst iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām, informēja PV.

Birkmanis LTV pastāstīja, ka PV izmantos ražotāja finansējumu un ražotājam maksās aptuveni 10 miljonus eiro gadā par nomu. Ražotājs piegādās vilcienus, un tad PV sāks maksāt nomas maksu, bet ieguvēji būs visa sabiedrība, kas šobrīd brauc ar samērā novecojušiem vilcieniem, norādīja Birkmanis. 

Viena vilciena sastāva cena ir vairāk nekā septiņi miljoni eiro, viena vagona - gandrīz divi miljoni eiro. Plānots, ka vienā vilciena sastāvā varēs pārvadāt 274 pasažierus. 15 gadu laikā 25 vilcienu sastāvi izmaksās aptuveni 150 miljonus eiro.

Birkmanis norādīja, ka „Stadler” vilcieni ir komfortablāki, lētāki uzturēšanā par 30% un par 30% mazāk tērē elektrību.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka "Pasažieru vilciens" turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro.  „Pasažieru vilciens” sola, ka jaunie vilcieni, kas dosies elektrovilcienu maršrutos, būs aprīkoti gan ar klimata kontroli, gan arī bezvadu internetu.

Savukārt pirms PV paziņojuma par konkursa uzvarētāju atlūgumu iesniedza uzņēmuma valdes loceklis Aigars Štokenbergs. Viņš  Latvijas Radio atteicās komentēt atlūguma iemeslus, bet norādīja, ka jau šobrīd uzņēmumam ir 14 miljonu eiro budžeta deficīts, un gan satiksmes ministrs, gan premjerministre Laimdota Straujuma („Vienotība”) jau maija beigās pieminēja, ka jāparedz avoti, no kuriem finansēt jaunas saistības.

„Kad būs nauda, tad var lemt. Es nedrīkstu  iedzīt uzņēmumu saistībās, kurām nav finanšu seguma,” Latvijas Radio pauda Štokenbergs. 

Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss pieļāva, ka naudas jauno vilcienu iegādei tiešām neesot. Satiksmes ministrs LTV atzina, ka līdz šim „Pasažieru vilciens” nav sniedzis aprēķinus, vai uzņēmuma rīcībā ir līdzekļi, lai apmaksātu vilcienu nomu. Ar aplēsēm ministrs sola iepazīties trešdien un tad arī sniegt plašāku komentāru.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti