Covid-19 krīze smagi skārusi Eiropas autonozari; rosība atgriežas lēni

Covid-19 krīze smagi skārusi arī Eiropas autobūves un pārdošanas nozari. Autoražotāji bijuši spiesti aizvērt rūpnīcas un pārtraukt spēkratu ražošanu, dramatiski akciju tirgus kritumi skāruši teju visas automašīnu firmas, bet transportlīdzekļu pārdošanas apjomi ir strauji kritušies. Tomēr rūpnīcās, lai gan neliela, bet rosība pamazām sāk atgriezties.

Covid-19 krīze smagi skārusi Eiropas autonozari; rosība atgriežas lēniRihards Plūme

Autonozares analītiķu “Jato Dynamics” aplēses liecina, ka automašīnu pārdošanas apjomi pasaulē martā salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn samazinājās par 37%. Daudzo ierobežojumu dēļ Eiropa bija vissmagāk skartais reģions, un tas izraisīja

pārdošanas apjoma kritumu par 52%, kas ir zemākais rādītājs martā 38 gadu laikā.

Eiropas Savienībā (ES) autonozarē strādā 13,8 miljoni eiropiešu, kas veido 6,1% no visām bloka darbavietām. Transportlīdzekļu aplikšana ar nodokli valdībām lielākajos Eiropas tirgos ienes 440 miljardus eiro, un automobiļu rūpniecības apgrozījums pārsniedz 7% no ES iekšzemes kopprodukta.

Eiropas Autoražotāju asociācijas dati liecina, ka līdz šim vidējais laiks, uz kādu rūpnīcas tikušas slēgtas, bijis 29 darba dienas. Tiek lēsts, ka ražošanas zaudējumi Eiropas Savienības mērogā, kas saistīti ar šo rūpnīcu slēgšanu, mērāmi vairāk nekā 2,3 miljonos transportlīdzekļu. Proti, tik daudz transportlīdzekļu krīzes dēļ nav ticis saražots.

Trešdien, 6. maijā, asociācijas atjaunotie dati liecina, ka pašlaik Eiropā darbojas 298 automašīnu montāžas un dzinēju ražošanas rūpnīcas. Šajās rūpnīcās, no kurām 196 atrodas Eiropas Savienībā, tiek ražotas vieglās automašīnas, mikroautobusi, kravas automašīnas, autobusi un motori.

Vācijā nesaražoto spēkratu zudums ir vairāk nekā 605 000 transportlīdzekļu. Tas ir lielākais Eiropas Savienībā. Aprīlī uz Vācijas ceļiem tika reģistrēts par 61% mazāk jaunu automašīnu nekā pirms gada.

Tikmēr Lielbritānijā nesaražoto transportlīdzekļu apjoms pašlaik ir 231 000. Šā gada martā tur saražots par 37% mazāk automašīnu nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Savukārt Spānijā krīzes dēļ nav saražoti vairāk nekā 436 000, bet Francijā - 255 000 transportlīdzekļu.

Eiropas Autoražotāju asociācijas ģenerāldirektors Ēriks Marks Huitemā komentārā norādīja uz nepieciešamajām darbībām, kas jāveic, lai nozare veiksmīgi spētu atsākt darbību. “Ja atkal vēlamies atgriezties pie pilna apjoma ražošanas, automobiļu ražotājiem un piegādātājiem ir ātri un sinhronizēti jāuzsāk ražotņu atkalatvēršana un darbība.

Tāpēc mēs aicinām Eiropas Savienību atbalstīt koordinētu darbību un atsākt ieguldījumus visā piegādes ķēdē.

Būs jāveic arī pasākumi pieprasījuma stimulēšanai, ņemot vērā to, ka daudzos galvenajos tirgos pārdošanas apjomi ir kritušies līdz visu laiku zemākajam līmenim,” norādīja Huitemā.

Pārdošanas apjomi patiesi ir ievērojami kritušies. Piemēram, Lielbritānijā šogad aprīlī pārdots par 97% mazāk automašīnu nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Tādējādi reģistrēts zemākais līmenis kopš 1946. gada februāra.

Arī Itālijā šis apjoms ir tāds pats. Francijā aprīlī pārdots par 89% mazāk automašīnu. Bet Vācijā martā pārdots par 61% mazāk jaunu automašīnu nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Vairākas rūpnīcas lēnām atsāk ražošanu, tomēr tās joprojām darbojas ievērojami zem savas jaudas.

Automašīnu ražošanu dažviet Eiropā atsākuši vai tuvākajās dienās atsāks, piemēram, tādi autoražotāji kā ”Volkswagen”, “Ford”, “Fiat Chrysler Automobiles”, “Rolls-Royce”, “Bentley” un citi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt