Pagaidu velojoslu ideja tika attīstīta arī pilsētplānotāju hakatonā Rīgā maija sākumā, bet pilsētvidē jaunie risinājumi, visticamāk, parādīsies tikai pēc Jāņiem. Kā Latvijas Radio paskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāve Ilze Dimante, līdz 8.jūnijam inženieriem jāizstrādā satiksmes organizācijas shēmas, un pēc tam būs jāveic iepirkums.
“Iepazināmies ar hakatona risinājumiem un no tiem paņēmām globāli trīs virzienus, uz kuriem mums ir jākoncentrējas: Centrs – Mārupe, Centrs – Purvciems un Centrs – Ķengarags. Šie ir trīs virzieni, kur visvairāk nepieciešama velo infrastruktūra,” skaidroja Dimante.
Rīgas dome veikusi tirgus izpēti, lai iesaistītu inženierus, kas varētu izstrādāt satiksmes organizācijas shēmas, veikt aprēķinus un saskaņot tās ar dažādām pašvaldības iestādēm un Latvijas Valsts ceļiem.
“No pašvaldības puses katrā ziņā ir atbalsts un pretimnākšana, nekāda garumā vilkšana nebūs. Mēs gribam šīs velojoslas ieviest, jo skaidrs, ka tās ir nepieciešamas. Varbūt šis ir īstais laiks un iespēja arī radoši inženieriem padomāt par drošiem risinājumiem, kas pēc tam varētu palikt par pastāvīgiem,” stāstīja domes pārstāve.
Dimante skaidroja, ka atkarībā no aprēķiniem par nepieciešamo finansējumu tiks piemērota 10 vai 25 dienu iepirkuma procedūra, lai velojoslas iezīmētu un visus risinājumus aprīkotu ar ceļazīmēm.
“Paralēli tiem mēs gribam rast arī ne tikai “darbs – mājas” risinājumus, bet arī risinājumus atpūtas braucieniem, jo skaidrs, ka vīruss nepazudīs vienas vasaras laikā. Mums jādomā par pastāvīgiem risinājumiem, un kolēģiem ir dots rīkojums pašiem izbraukt maršrutus, lai saprastu, kādi būtu ātri un ērti risinājumi, piemēram, lai no Mežciema vai Purvciema varētu nokļūt līdz mežam,” norādīja RDSD pārstāve.