Dienas ziņas

Kuldīgas slimnīcā papildina operāciju klāstu

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Rīgā ievieš elektroskrejriteņu stāvēšanas zonas

Rīgā izveido pirmās elektrisko skrejriteņu novietošanas zonas

Rīgas pašvaldība izveidojusi pirmās 10 mikromobilitātes rīku novietošanas stāvvietas, kur turpmāk iedzīvotāji un rīku iznomātāji varēs novietot koplietošanas elektriskos skrejriteņus un elektriskos velosipēdus, informēja pašvaldībā.

Rīgā izveido pirmās elektrisko skrejriteņu novietošanas zonas
00:00 / 02:58
Lejuplādēt

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks izveidotas uz ietvēm starp pilsētvides labiekārtošanas elementiem, kur tās netraucēs ne gājējiem, ne velobraucējiem. Tās tiks apzīmētas ar horizontālo ceļa apzīmējumu – baltu taisnstūri ar vidū iezīmētu mobilitātes rīku.

Pirmās mikromobilitātes rīku novietošanas zonas izveidotas:

  • 13. janvāra ielā pie Raiņa bulvāra - divas stāvvietas,
  • pie ēkas Miera ielā 46 (no Tallinas ielas puses uz ietves),
  • Raiņa bulvārī 13,
  • Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā,
  • Uzvaras bulvārī pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas,
  • 13. janvāra ielā pie Raiņa bulvāra,
  • Raiņa bulvārī pie Krišjāņa Barona ielas,
  • 13. janvāra ielā – laukumā pie gājēju tuneļa,
  • Aleksandra Čaka ielā pie Ziedoņdārza.

Informācija par mikromobilitātes rīku novietošanas zonām būs pieejama "georiga.lv".

Pašvaldībā skaidroja, ka, konsultējoties ar rīku iznomātājiem un iesaistot rīdziniekus, šīs zonas arī turpmāk paredzēts izvietot populārākajos braucienu sākuma un gala punktos, kā arī vietās, kur koplietošanas mobilitātes rīki visbiežāk rada neērtības gājējiem un citiem satiksmes dalībniekiem.

Vienā tādā stāvvietā varētu novietot līdz aptuveni 30 šādiem braucamrīkiem.

Līdz rudenim plānotas vismaz 20 šādas parkošanās vietas, taču mērķis ir "vairāki simti". Gada laikā pašvaldība šo stāvvietu skaitu visā Rīgā plāno palielināt līdz 200, stāstīja Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.
00:00 / 00:37
Lejuplādēt

Darbu izpildītājs ir SIA "KMK projekts", kas darbus veic jau esoša līguma par ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšanu un agrāk uzklāto ceļa horizontālo apzīmējumu demarķēšanu ietvaros.

Tikpat būtiska problēma ir skrejriteņu ātrums, kādā ar tiem traucas pa gājēju ietvēm, tāpēc tiek rasts risinājums arī tam.

"Mums ir jāatrod veids, ka būs tādas ielas, it īpaši pilsētas centrā, kur ātrums tiks samazināts, kā tas šobrīd ir pilsētas parkos," stāstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība").

Tāpat kā parkos, ātruma limits daudzviet varētu būt 15 kilometri stundā. Šāds ātrums tagad ir spēkā Rīgas parkos. Vai ātrums būs samazināts visā centrā vai atsevišķās vietās, par to dome vēl lems.

 Jānis Vaivods atzina, ka šobrīd gan par elektroskrejriteņu novietošanu ārpus šīm zonām nekādas sankcijas īsti nav paredzētas, bet "turpmāk mēs strādāsim ar operatoriem, lai viņi savās aplikācijās neļautu novietot ārpus šīm stāvvietām".

Lai gan šajās zonās elektroskrejriteņus novietot pagaidām ir tikai ieteicams, uzņēmumi cilvēkus motivē to darīt, piedāvājot atlaidi vai ieskaitot naudu, pastāstīja Latvijas Mobilitātes asociācijas vadītājs un skrejriteņu operatora "Tuul" vadītājs Latvijā Raivis Ozoliņš.

"Tas, ko mēs ierosinātu – vismaz Rīgas centrā katrā krustojumā izveidot parkošanās zonu, īpaši ņemot vērā to, ka Rīgā šogad būs vairāk nekā 300 tūkstoši nomas skrejriteņu lietotāju, kas ir puse no Rīgas iedzīvotāju," norādīja Ozoliņš.

Latvijas Radio Rīgas ielās uzrunāto cilvēku domas par šādām stāvvietām dalās:

"Tas ir nepieciešams. Vajag regulēt to visu. Kā nekā – tas ir tas pats transportlīdzeklis tikai [brauc] pa gājēju ietvi," sacīja kāds jaunietis.

Rihards, kurš studē Rīgā: "Es laikam to neatbalstu īpaši. Tas prasīs lielu darbu – izveidot pietiekami daudz punktu, kuros tos skuterīšus novietot. Ērtības ziņā cilvēkiem it ka nekas nemainīsies, bet tas ir labākajā gadījumā. Sliktākajā – viņiem [pašvaldībai] ar savu iejaukšanos sanāks mazliet visu pačakarēt."

Ieva, rīdziniece: "Es domāju, ka no vienas puses tas ir labi, ka viņus var nolikt konkrētās vietās. Jautājums – vai būs arī šīs vietas, vai būs iespējas arī kaut kur citur."

Natālija: "Es gribu, lai to [elektroskrejriteņu] vispār nebūtu, jo man tiešām traucē. – Vai tādas stāvvietas, jūsuprāt, nepalīdzēs? – Diez vai."

Normunds: "Pozitīvi vērtēju. Uzskatu, ka būtu jāparādās tādām vietām. – Jūs tādās vietās elektroskrejriteni atstātu? – Visdrīzāk, jā, bet viņām [zonām] ir jābūt pietiekami ērti izvietotām."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti