“Man kā komponistam nākotne vienmēr ir klātesoša, jo es strādāju apmēram gadu uz priekšu. Viss, ko es rakstu, tas nenotiks tagad, rīt, parīt. Tas notiks pēc ilgāka laika,” saka Ņujorkā dzīvojošais latviešu komponists Krists Auznieks.
Autora ziņas
Reperis ansis ir viens no cienītākajiem māksliniekiem Latvijas hiphopā, kuru novērtē ne vien šī žanra klausītāji, bet arī plašāka publika un ar cita formāta vārda mākslu saistītie. Pagājušā gada oktobrī izdotais albums “Liela māksla” momentāni iemantoja popularitāti un ir atzīts par “Gada albumu” gan “Zelta mikrofonā”, gan “Austras balvā”.
Pirms 20 gadiem reperis Ozols sāka savu solokarjeru un izdeva albumu “Cieņa un mīlestība”. Viņš ir viens no hiphopa aizsācējiem Latvijā, un savas karjeras laikā Ozols ir ieviesis arī citas dažādas ielas jeb urbānās kultūras tendences un vēl joprojām saglabā spēju iet aktuālajam laikam līdzi, bet svarīgākais - uzticību pats sev.
“Austras balva” ikgadēji apkopo gada ietvaros izdotos albumus, primāri novērtējot albumu kvalitāti. Šogad, ņemot vērā īpašos apstākļus, “Austras balvas” nominanti tika izziņoti vasaras sākumā un desmit albumu vietā tika izvēli divpadsmit.
Viens no dziesmas galvenajiem uzdevumiem izsenis ir bijusi viedokļa paušana. Protesta himna, smalka satīra, konkrēta laika raksturojums vai poētisks padoms labākai dzīvošanai. Latvijas populārā mūzika sevī nes dažādus politiskos laikus – kad dziesma bija teju vienīgais izteiksmes veids atšķirīgu uzskatu paušanai, tā kļuva par Atmodas laika himnu, bet vēlāk – par instrumentu sabiedrības kritikai un notikumu analīzei. Protams, ja runājam par politisko dziesmu, kā pirmās prātā ieskanas dziesmas, kas radītas laikā līdz deviņdesmitajiem gadiem, bet arī mūsdienās politika un sabiedrības problēmas iedvesmo mūziķus izstāstīt savu skatījumu.
Mūzika, māksla primāri ir universāla emociju valoda un tikai tad stils, forma, standarts. Kur rodas šīs emocijas? Kāpēc viena mūzika mūsos rezonē līdz sirds dziļumiem, cita – atstāj vienaldzīgu? Uz šiem un vēl daudziem citiem jautājumiem atbildes var iegūt, lasot mūziķu biogrāfijas. Un arī Alīnas Katrānes-Šilingas grāmata “Prāta Vētra. Meklēt vienam otru” ļauj atgriezties laikā, atcerēties Latvijas populārās mūzikas notikumus, bet, galvenais, iepazīties ar tām vērtībām, kas ir “Prāta Vētras” pamatos.