Dienas ziņas

«SpaceX» kosmosa kuģis savienojies ar SKS

Dienas ziņas

ASV un citviet turpinās protesti

Aicina aktīvāk ziedot labdarībai

Labdarības organizācijas bažījas par savu nākotni Covid-19 krīzes dēļ

Vairākums nevalstisko organizāciju pastāv, pateicoties sabiedrības labdarībai. Taču krīze valstī ietekmējusi arī šo jomu , jo ziedošana kļuvusi kūtrāka. Kad grūti paredzēt nākotnes naudas plūsmas, ziedojumu sadaļa uzņēmumu naudasmakos bieži vien sarūk vai pazūd pavisam. Tādas sociālās programmas kā SOS bērnu ciemati, ''Dakteris Klauns'' un citas sāk bažīties par to, vai spēs pilnvērtīgi turpināt savu darbu.

Mammas Sarmītes vadībā ģimene no Valmieras SOS bērnu ciemata pirmo reizi šajā pavasarī viesojas galvaspilsētā. Tās ir pārmaiņas arī viņu ikdienā – līdz šim laiks pavadīts, neejot uz skolu, vien mācoties pie datora. Arī mammai tā bijusi lielāka slodze, nekā ierasts.

Kopā ar pašas bērniem Sarmītes ģimenē ir vairāk par desmit cilvēkiem. Šoreiz viņu mērķis Rīgā ir piedalīties informācijas kampaņā, pastāstot, ka atbalsts bērniem, kuri zaudējuši vecākus vai saslimuši, var pastāvēt, tikai pateicoties sabiedrības labdarībai.

Mobilo sakaru operators “BITE” nolēmis palīdzēt īstenot šo ieceri, informējot savus klientus par iespējām ziedot - ka ziedojumi palīdz audžuģimenēm, aizbildņiem, dakteriem klauniem un daudzām citām nevalstiskajām organizācijām.

Pašvaldību līdzfinansējums ģimeņu ciematu uzturēšanai pandēmijas laikā ir saglabājies līdzšinējais, tomēr par 30% sarukuši ziedojumi, kas uztur arī citas – kopumā septiņas SOS bērnu labdarības programmas. 

“Tūlīt pēc ārkārtas stāvokļa ieviešanas sabiedrības ziedojumi praktiski apstājās,” stāstīja labdarības organizācijas “Ziedot.lv” vadītāja Rūta Dimanta. Situācija mainījās pēc pāris nedēļām un kopumā ziedošanas apjomi nav mazinājušies. Gluži pretēji - vairāki uzņēmumi, kas ir starptautisko organizāciju filiāles, bijuši sevišķi dāsni ziedotāji.

“Ir mainījušies mērķi, kam līdzcilvēki un uzņēmumi vēlas ziedot. Covid-19 krīzes laikā visvairāk atbalstu saņem mediķi. Uzņēmumu ziedojumi ir palielinājušies tieši Covid-19 krīzes laikā, kas man pašai bija pārsteigums. Daudzi uzņēmumi saskata to kā savu sociāli atbildīgu politiku - palīdzēt. Piemēram, “Swedbank” bija 100 000 eiro liels ziedojums astoņām labdarības organizācijām tieši, lai pārvarētu krīzi,” norādīja Dimanta.

Covid-19 koronavīrusa
izplatība Latvijā
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti