Konkursa finansējums – 200 000 eiro – ir daļa no 1 000 000 eiro, kas piešķirti NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, lai pārvarētu Covid-19 krīzes rezultātā radušās grūtības.
Arī šajā konkursā bija liela mediju interese, dalībai kopumā pieteikti 19 projekti par 300 400 eiro, atzīmēja NEPLP.
Konkursa rezultātā finansējumu ieguvuši šādi satura projekti:
- SIA "Radio Skonto" ar projektiem "Mūzikas graudi Latvijas maizei – atkalsatikšanās", "Šķir albumu" saņem 24 361,36 eiro;
- SIA "Star FM" projekts "Zoopasta" saņem 24 943,90 eiro;
- SIA "Radio TEV" ar projektiem "Mēneša labākais", "Mūzikas jaunumi TEV", "Zemeslode TEV", "Radio TEV Kačā karmu", "Vienīgais Latvijā", "Radio TEV Happy Hour" saņem 23 448,21 eiro;
- SIA 'Radio Skonto" ar projektiem "Mūzikas graudi Latvijas maizei – cilvēkstāsti", "Mūzikas graudi Latvijas maizei – fakti", "Saki paldies" – 19 709,91 eiro;
- AS "Radio SWH" projekts "Rīta šovs Tik Tik Tik" saņem 23 924,02 eiro;
- SIA "Star FM" - "Autopilots" saņem 11 371,92 eiro;
- AS "Kurzemes Radio" raidījums "Diena top!" saņem 8 376,09 eiro;
- AS "Radio SWH" projekts "Dienas programma Fredosaurus Rex: Dienasgrāmata" – 17 671,73 eiro;
- SIA "Radio Vidzeme" projekti "Atlabšana virtuvē", "Atlabšana maciņā", "Atlabšana bērnu istabā" saņem 16 062,47 eiro;
- AS "Kurzemes Radio" – "Dzenies uz mājām" saņem 4 216,01 eiro;
- SIA "Divu krastu radio" – "Kultūras krācēs" saņem 6 295,08 eiro;
- AS "Super FM" ""Latviešu mūzikas skatuve" ar Patrishu" saņem 19 619,30 eiro.
"Šie līdzekļi nodrošinās sabiedrībā iemīļotu raidījumu nepārtrauktību, kā arī pavisam jaunu – krīzes laikā radītu oriģinālu projektu īstenošanu, kurus ceram dzirdēt arī nākotnē," uzsvēra NEPLP loceklis Patriks Grīva.
Šis ir trešais konkurss, ko NEPLP rīko komerciālajiem medijiem, lai saglabātu vietējā satura veidošanu un sekmētu jaunu satura projektu attīstību.
Iepriekš par ziņu un informatīvi analītisko raidījumu veidošanu nacionālajos komerciālajos elektroniskajos medijos piešķirti 463 000 eiro, bet par ziņu un informatīvi analītisko un pētniecisko, kā arī uz sabiedrības ilgtspēju vērstu raidījumu veidošanu vietējos, reģionālajos un mazākumtautību komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos – 237 000 eiro.
NEPLP atzīmēja, ka šonedēļ plānots izsludināt konkursu uz sabiedrības ilgtspēju, kultūrtelpas stiprināšanu vērstu, sabiedriski nozīmīga satura veidošanu arī komerciālajām televīzijām.
KONTEKSTS:
Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.
Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rādīja, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus. Valdība sēdē aprīļa sākumā nolēma komercmediju atbalstam no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt nedaudz vairāk kā divus miljonus eiro.
Papildus valdība noteica, ka Kultūras ministrijai un NEPLP jāveic aprēķini un jāiesniedz Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par Covid-19 ārkārtējās situācijas ietekmi uz sabiedrisko mediju finansiālo spēju nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma izpildi.