Reģionālie un mazākumtautību TV un radio saņems 237 000 eiro valsts atbalstu

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) noteikusi uzvarētājus konkursā par ziņu un informatīvi analītisko un pētniecisko, kā arī uz sabiedrības ilgtspēju vērstu raidījumu veidošanu vietējos, reģionālajos un mazākumtautību komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos sabiedriskā pasūtījuma ietvaros.

NEPLP informēja, ka konkursā atbalstu saņēmuši 18 no 28 iesniegtajiem projektiem 307 000 eiro apjomā. Starp atbalstītājiem ir gan klausītājiem un skatītājiem labi zināmi un iemīļoti raidījumi, gan pilnīgi jauni. Sabiedrisko pasūtījumu īstenos sešas komerciālās televīzijas un astoņi komerciālie radio 236 954,83 eiro apmērā:

  • "TV Kurzeme" raidījuma "TV Kurzemes ziņas" veidošanai 10 662,2 eiro;
  • "Valmieras TV" divu raidījumu veidošanai – "Intervija tumsā" 24 718,65 eiro un "Jautā-Jums" 23 470,54 eiro;
  • "Dautkom TV" raidījuma veidošanai "Mēs zinām" piešķirti 12 078,49 eiro;
  • "All Media Latvia" (TV3)  divu raidījumu veidošanai – "TV3+ ziņas" 16 813,21 eiro un "Takije Djela" 16 844,21 eiro;
  • "Latgales reģionālā televīzija" raidījumam "Runā Latgale" 14 223,87 eiro;
  • "Zemgales reģionālā televīzija" raidījumam "Ko darīt, ja..." 11 188,82 eiro;
  • "Radio Skonto" divu raidījumu veidošanai – "Radio Skonto ziņas Rīta programma" 14 905,41 eiro un "Radio Skonto Dienas ziņas" 14 998,04 eiro;
  • "Kurzemes radio" veidot ziņu izlaidumu "Kurzemes radio ziņas" 7 320,36 eiro un raidījumam "Nedēļa ceturtdienā" 3 247,62 eiro;
  • "Divu krastu radio" raidījumiem "Šodien un tagad" 9 303,08 eiro un "Sēlija šodien" 7 164,53 eiro;
  • "Radio Skonto Vidzeme" raidījumam "Radio Skonto Plus ziņas" 10 801,01 eiro;
  • "Krievu hitu radio" raidījumam "RE:Starts" 11 199 eiro;
  • "Ef-Ei" veidotiem raidījumiem "Latgales vēstnesis" un "Latgale šodien un rīt" 6 051 eiro;
  • "Baltcom radio" raidījuma "Večernij interaktiv" ("Vakara interaktīvs") veidošanai piešķirti 11 165,79 eiro.

Līdz ar to medijiem novirzīti jau 70% no valdības piešķirtā miljons eiro lielā finansējuma, lai komerciālie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi varētu turpināt darbu pandēmijas krīzes apstākļos, bet žurnālisti un citi kvalitatīva mediju satura viedotāji nepaliktu bez darba.

"Šajā konkursā piešķirtais valsts atbalsts palīdzēs saglabāt Latvijā mediju vides daudzveidību, tādējādi stiprinot arī valsts informatīvo telpu. Pozitīvi pārsteidz atsevišķu mediju apņēmība krīzes laikā radīt jaunus informatīvi analītiskus raidījumus, kuru veidošana varētu turpināties arī pēc krīzes, tādējādi sekmējot kvalitatīvas žurnālistikas attīstību, kas mediju vidē ir akūti nepieciešama," norādīja NEPL padomes locekle Ieva Kalderauska.

Tādējādi arī noslēdzies otrais no četriem konkursiem, ko NEPLP izsludināja komercmediju atbalstam, lai pārvarētu Covid-19 krīzi. Iepriekš nacionālajiem radio un televīzijām veidotu ziņu un informatīvi analītisku raidījumu nepārtrauktības nodrošināšanai NEPLP piešķīra vairāk nekā 430 000 eiro.

Šobrīd vēl turpinās trešais konkurss, lai atbalstītu kultūras, sporta un informatīvi izklaidējoša satura veidošanu radio, bet noslēdzošo ceturto konkursu satura veidošanai televīzijām plānots sludināt nākamnedēļ.

NEPLP uzsvēra, ka konkursa uzvarētāji tiks izraudzīti, ņemot vērā caurspīdīgus kritērijus, vērtējot  TV un radio raidījumu žurnālistikas kvalitāti, mērķauditorijas sasniedzamību un mediju uzņēmumu sociālo atbildību, kā arī reklāmas ieņēmumu krituma apmēru.

KONTEKSTS:

Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rādīja, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus. Valdība sēdē aprīļa sākumā nolēma komercmediju atbalstam no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt nedaudz vairāk kā divus miljonus eiro.

Papildus valdība noteica, ka Kultūras ministrijai un NEPLP jāveic aprēķini un jāiesniedz Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par Covid-19 ārkārtējās situācijas ietekmi uz sabiedrisko mediju finansiālo spēju nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma izpildi.

Covid-19 koronavīrusa
izplatība Latvijā
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti