Panorāma

Panorāma

Panorāma

Jauni autortiesību noteikumi internetā

Vilcienu konkursam maina uzvarētāju

«Pasažieru vilciens» pēc atkārtota izvērtējuma nolemj vilcienus pirkt no «Škoda Vagonka»

AS "Pasažieru vilciens" (PV) pēc atkārtotas elektrovilcienu iepirkuma rezultātu izvērtēšanas nolēmis jaunos elektrovilcienus pirkt no "Škoda Vagonka", to piektdien, 15. februārī, žurnālistiem pavēstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis GrigulisAnnija Petrova
    "Škoda Vagonka" piedāvātā līgumcena ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst 32 jaunu elektrovilcienu ražošana, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

     

    PV vadītājs norādīja: pārvērtējot pretendentu piedāvājumus, uzņēmums ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) norādes, proti, ka ir jāņem vērā cita elektroenerģijas cena un patēriņš. Pārvērtējot vilcienu uzturēšanas izmaksas visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados, "Škoda Vagonka" piedāvājums izrādījies saimnieciski izdevīgākais.

    Iepirkuma uzvarētāja "Škoda Vagonka" galvenā priekšrocība esot zemākas vilcienu uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas, skaidro PV.

    PV lēmumu var pārsūdzēt desmit plus vienas darbadienas laikā. Ja pārsūdzību nebūs, PV slēgs līgumu ar "Škoda Vagonka".

    Iepriekš PV par saimnieciski izdevīgāko vilcienu iepirkumā atzina Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo S.L." ("Talgo") piedāvājumuŠīs kompānijas kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 225 303 262,32 eiro.

    “Škoda” vārds pēdējā laikā Latvijā izskanējis bieži.

    “Rīgas satiksmes” iepirkumu korupcijas lietā iesaistīts uzņēmums “Škoda transportation”.
    “Pasažieru vilcienu” iepirkumā par vilcienu piegādi uzvarējušais uzņēmums "Škoda Vagonka".

    Kā šie uzņēmumi savstarpēji saistīti?

    “Škoda transportation” un "Škoda Vagonka" ir māsas uzņēmumi un ietilpst holdingā “Škoda Transportation Group”, kurā ir vēl virkne uzņēmumu:

    • “Škoda Electric A.S.”
    • “Škoda Investment A.S.
    • “Pars Nova A.S.”
    • “Škoda Transtech Oy”
    • “Škoda City Service S.R.O.”
    • “Škoda Tvc S.R.O.”
    • “Poll, S.R.O.
    • “Lokel S.R.O.
    • “Škoda Transportation Deutschland Gmbh”
    • “Ganz – Skoda Electric Zrt.”
    • “Sibelektroprivod”.

    Savukārt Čehijā bāzētais, plaši pazīstamo automašīnu “Škoda” ražotājs kopš 2000.gada ietilpst “Volkswagen” grupā.

    Iepirkuma rezultātu Čehijas "Škoda Vagonka" un Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) apstrīdēja IUB, kas janvāra beigās aizliedza PV slēgt iepirkuma līgumu ar noteikto uzvarētāju un atcēla iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem. "Pasažieru vilcienam" uzdots 20 darbadienu laikā atkārtoti izvērtēt piedāvājumus.

    Kopumā par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacenšas četri vilcienu ražotāji - Spānijas uzņēmums "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas CAF un Čehijas "Škoda Vagonka".

    Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) iepriekš pauda, ka neveiksmes gadījumā jaunu konkursu par vilcienu iegādi nerīkos, bet gan sludinās konkursu operatoriem par tiesībām nodrošināt pasažieru pārvadājumus ar vilcieniem, izvirzot konkrētas prasības vilcieniem. Viņš neslēpa, ka šādā gadījumā PV, visticamāk, gaidītu slēgšana.

    KONTEKSTS:

    Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts.

    Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un "Pasažieru vilciens" līgumu nenoslēdza.

    PV ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. 

     

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti