«Škoda Vagonka» apstrīdējusi «Pasažieru vilciena» elektrovilcienu iepirkuma konkursa rezultātus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Kompānija "Škoda Vagonka" vērsusies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar iesniegumu par pārkāpumiem "Pasažieru vilciens" rīkotajā sarunu procedūrā elektrovilcienu iepirkumam, paziņojumā presei informēja kompānija.

Plašāk par notikumiem saistībā ar iepirkuma apstrīdēšanu, kā arī par iespējamo procesa turpmāko attīstību "Škoda Vagonka" pārstāvji plāno stāstīt preses konferencē, kas notiks otrdien, 4. decembrī, plkst.14.00 viesnīcā "Rixwell Hotel Konventa Sēta". Preses konferencē piedalīsies "Škoda Vagonka" viceprezidents Ivo Gurnaks, "Škoda Vagonka" biznesa attīstības direktors Romāns Sorkins, kā arī Čehijas vēstnieks Latvijā Miroslavs Koseks.

Savukārt "Pasažieru vilciens" paziņojumā presei norāda, ka pilnībā respektē visu pretendentu tiesības likumā noteiktajā kārtībā vērsties IUB ar sūdzībām. Minētā iestāde  pieņems lēmumu par sūdzību pamatotību vai, gluži otrādi, nepamatotību, norādīja uzņēmumā. "Visi pretendenti piedāvāja modernu, kvalitatīvu un mūsdienīgu produktu. Taču kā jebkurā sacensībā uzvarētājs var būt tikai viens. Saprotam, ka ar paziņoto rezultātu pārējie trīs pretendenti varētu būt neapmierināti – tas ir loģiski, ka katrs tieši savu piedāvājumu uzskata par labāko un piemērotāko," pauda "Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte.

"Pasažieru vilciena"  pārstāvis Egons Ālers Latvijas Radio teica, ka iepirkumā izvēlētā procedūra – to veikt ar sarunu procesu - ir bijusi atklāta un caurspīdīga, tāpēc pretlikumība vai nevienlīdzība iepirkumā nav notikusi. Vaicāts, vai šāds pavērsiens varētu kaut kā ietekmēt vilcienu piegādes termiņus, Ālers norādīja, ka viss ir atkarīgs no izskatīšanas ilguma. "Iepirkumu uzraudzības birojs arī normatīvo aktu noteiktā kārtībā un secībā nosaka termiņus, kādā viņi vērtēs un izskatīs šīs sūdzības, un tad arī varēsim spriest par konkrētām izmaiņām termiņos," teica Ālers.

Vēstīts, ka "Pasažieru vilciens" jaunos elektrovilcienus pirks no Spānijas ražotāja "Patentes Talgo S. L." ("Talgo"), kura piedāvājums atzīts par saimnieciski izdevīgāko vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Par to pēc četru konkursā saņemto piedāvājumu izvērtēšanas trešdien, 21. novembrī, paziņoja "Pasažieru vilciena" vadība.

"Talgo" kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 225 303 262,32 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Kopumā "Pasažieru vilciena" iepriekš izsludinātajā elektrovilcienu iepirkumā pieteicās četri pretendenti - Spānijas "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka a.s.".

Pēc rezultātu paziņošanas novembrī "Škoda Vagonka" izteica savu pārsteigumu, norādot, ka Spānijas uzņēmuma piedāvājums nozīmē, ka pretēji "Pasažieru vilciena" apgalvotajam Latvija par pasažieru vilcieniem samaksās kopumā par 10 miljoniem eiro vairāk. "Škoda vagonka", iesniedzot piedāvājumu "Pasažieru vilciena" izsludinātajā konkursā par piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādi, izteica finansiāli visizdevīgāko piedāvājumu," paziņojumā medijiem iepriekš pauda kompānijas pārstāvji.

"Pasažieru vilciens" uzsver, ka Spānijas kompānijas piedāvājums ir ne tikai saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados, bet arī ar lētāko vilcienu cenu.

KONTEKSTS:

Aizejošā valdība novembra sākumā atbalstīja, ka līdz 2024. gadam "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkumos varēs tērēt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta līdzekļiem. Naudu "Pasažieru vilciens" saņems no Valsts kases vairāku gadu laikā.

Šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un "Pasažieru vilciens" līgumu nenoslēdza.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti