4. studija

Tirgošanās ceļmalās - ekonomiska, tautiska vai - bīstama?

4. studija

Pokemonu mānija - vai tiešām tikai nevainīga spēle?

Kāpēc bankrotēja kolektīvās iepirkšanās portāli?

Kolektīvās iepirkšanās portālu tirgū samazinās konkurence

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Lai gan pircēji meklē, kur lētāk un labāk iegādāties preces un pakalpojumus, divi no Latvijas kolektīvās iepirkšanās portāliem - cherry.lv un citylife.lv - šogad maijā un jūnijā pārtraukuši darbu. Eksperti to saista gan ar izmaiņām iepirkšanās paradumos un ar pakalpojuma kvalitāti, gan arī ar attālinātu uzņēmuma pārvaldību. 

 

Taujājot uz ielas, gandrīz katrs Latvijas Televīzijas satiktais kaut reizi ir nopircis kādu kuponu ar ievērojamām atlaidēm, tomēr redzamākais uzņēmums cherry.lv pasludinājis maksātnespēju, nenorēķinoties ar klientiem

"Tas bija liels pārsteigums visiem, jo "Cherry Media" uzturēja divus lielus un populārus iepirkšanās portālus cherry.lv un citylife.lv, un tas nepatīkamākais, ka aptuveni uz to brīdi, kad portāls pārtrauca darbību, 4000 kuponu nebija izmantoti," stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane. Viņa norāda, ka nepatīkami ir arī tas, ka uzņēmums nenorēķinājās ar pakalpojumu sniedzējiem, kas tiem savukārt nozīmēja diezgan lielus zaudējumus.

Lielākā daļa pakalpojumu sniedzēju tomēr esot klientus ar kuponiem apkalpojusi. 

"Ir iespējams, ka ir bijušas arī kādas apzinātas uzņēmuma darbības, lai iestātos maksātnespēja. un apzināti netika pildītas saistītas pret saviem klientiem, kuri pakalpojumus pārdeva," pieļauj PTAC pārstāve. 

Ekonomiste Ieva Bruksle kolektīvo iepirkšanās portālu neveiksmes skaidro ar patērētāju tendeču izmaiņām, kas ir mainīgas kā jebkura mode.

Arī "Cherry Media" konkurentiem "Pērkam kopā" ir viedoklis, kāpēc vieni tirgū ir izdzīvojuši, bet otri ne.

"Tā problēma bija tajā, ka Cherry.lv pārņēma igauņi, bet tas tirgus ir jāizjūt," saka  iepirkšanās portāla "Pērkam kopā" vadītāja Sabīne Ozola. Viņa piekrīt ekonomistes teiktajam, ka cilvēku vēlmes mainās un tām ir jātiek līdzi. "Ja vadība ir citā valstī, tad viņi nespēj nodrošināt to, ko pircēji grib," skaidro uzņēmēja.

"Pērkam kopā" gan šovasar nejūt izteiktu klientu pieaugumu, lai gan tirgū konkurentu skaits ievērojami samazinājies. Taču uzņēmums aktīvi strādājot pie attīstības.  

Kolektīvās iepirkšanās portāli savu lielāko popularitāti Latvijā piedzīvoja no 2010. līdz 2012.gadam. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti