Dienas ziņas

Nav vienprātības par ceļa zīmēm lībiešu un latgaliešu valodā

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Aicina neiekrist uz "pārāk labiem" piedāvājumiem internetā

Aicina neiekrist uz «pārāk labiem» piedāvājumiem internetā

Tuvojoties Ziemassvētku laikam, kad cilvēki saviem tuviniekiem un draugiem iegādājas dāvanas, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atgādina iepirkties droši. Centrs uzsācis kampaņu, lai informētu un izglītotu pircējus par viņu tiesībām un pienākumiem, iepērkoties internetā.

Lai gan Ziemassvētku laikam piemīt maģiska noskaņa, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pircējus aicina neticēt brīnumiem internetā. Ja kādi piedāvājumi ir, iespējams, pārāk labi, lai tiem noticētu un cenas ziņā pārlieku izdevīgi, pastāv liels risks, ka tās ir krāpnieku izliktas lamatas.

"Pazīme noteikti ir kādas brīnumainas cenas vai ļoti vilinoši raksturojumi precēm, kā izārstēšana vai kādu citu labumu piesolīšana. Patērētājam noteikti tam nevajadzētu ticēt," norādīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Ir vairākas metodes, kā mēģināt no krāpniekiem izvairīties. PTAC norāda, ka pirms pirkuma ir svarīgi pašam pārbaudīt informāciju par vietni, kur plānojat iegādāties preci, piemēram, pārliecināties, vai norādīti kontakti un juridiskā persona. Tāpat jālasa atsauksmes.

"Atsauksmes konkrētajā komersanta mājaslapā, it sevišķi, ja tās ir līdzīgas vai ļoti slavinošas, parasti nav īpaši uzticamas. Šajās mājaslapās arī negatīvās dzēš. Līdz ar to tās jūs tur vispār neredzēsiet," zināja teikt Vītoliņa.

Tāpat jāpievērš uzmanība veidam, kā notiek maksājums. Pēc iespējas vairāk cenšoties norēķināties ar karti, nevis, piemēram, bankas pārskaitījumu.

LTV uzrunātie rīdzinieki iepērkas atšķirīgi, bet cenšas būt piesardzīgi.

"Problēma ir tajā – ja tu iegādājies kaut ko un neesi līdz galam kārtīgi visu apskatījies, tad atnāk vai nu nepareizais izmērs vai krāsa, vai neatnāk nemaz. Tie ir galvenie iemesli, kāpēc es izvairos no iepirkšanās internetā. Turklāt naudas atgriešana arī nav pie visiem pēc vienādiem noteikumiem," pastāstīja Inese.

"Ir gadījusies negatīva pieredze, bet tas pat vairāk bija ar veikalu, kas ir diezgan populārs un diezgan pieejams. Tieši ar preču apraksta neatbilstību precei," pastāstīja Vilhelms.

"Ir vairāki brāķi atnākuši vai garantiju nevēlas ne izmaksāt. Piemēram, neļauj atgriezt preci garantijas dēļ," pastāstīja Patriks.

"Nav bijušas nekādas problēmas. Es parasti, kad kaut ko sūtu, tad skatos adreses, kas ir pazīstamākas. Un, ja ir kaut kāds interneta veikals, kas ir šaubīgs, tad es paskatos tajā "Sūdzības.lv" vai tā uzmanīgi diezgan. Es nepērku, ja man ir aizdomas, ka tas nav īsti droši," sacīja Anna.

Popularitāti iemantojusi arī preču tirdzniecība sociālajos tīklos. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs novērojis, ka krāpšanas gadījumu tieši šī veida tirdzniecībā ir daudz. Turklāt centrs atgādina – pērkot preci ne no komersanta, zūd patērētāja tiesības, kas pircēju citos gadījumos var pasargāt no krāpšanām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti