Bez soda naudas SIA "EOMA" arī uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi un aizliegts arī turpmāk īstenot līdzīgu negodīgu komercpraksi.
Par uzņēmuma īstenoto negodīgo komercpraksi, patērētājiem piedāvājot preces un par to iegādi slēdzot distances līgumus, no 2022. gada 21. septembra līdz 2023. gada 23. maijam centrā saņemtas 160 sūdzības.
PTAC konstatēja, ka uzņēmums nav pienācīgi piegādājis klientu pasūtīto un apmaksāto preci. Turklāt tas nav ievērojis normatīvajos aktos noteiktos patērētāju samaksātās naudas summas atmaksas noteikumus gadījumos, kad patērētāji vienpusēji atkāpjas no noslēgtā līguma, jo nav veikta preces piegāde.
Papildus tam uzņēmums izvairās no patērētāju sūdzību izskatīšanas, nav iespējams ar to sazināties. Tāpat secināts, ka vietnē netiek nodrošinātas normatīvajos aktos paredzētās pirmslīguma informācijas un distances līguma noteikumu nodrošināšanas prasības.
PTAC pieprasīja uzņēmumam sniegt paskaidrojumus, taču atbildes uz centra vēstulēm nav saņemtas.
"Izvērtējot konkrēto administratīvo lietu, PTAC secināja, ka SIA "EOMA" rīcība, negodprātīgi izmantojot vietni distances tirdzniecības organizēšanai, rada būtisku aizskārumu, tai skaitā zaudējumus, daudziem patērētājiem," uzsvēra PTAC.
PTAC aicina patērētājus rūpīgi sekot līdzi saviem pirkumiem internetā un iepriekš izlasīt atsauksmes ne tikai par precēm, bet arī par pārdevējiem.