4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

4. studija

Kā "Lidl Latvija" skaidro zaimojošo Latvijas Valsts karoga noformējumu 25.martā?

Kā noskaidrot, vai iecienītais internetveikals pēkšņi nav nonācis "melnajā sarakstā"?

Naudu paņem, preci nepiegādā – patērētāji sūdzas par iepirkšanos interneta veikalos

Iepirkšanās internetveikalos kļuva īpaši populāra Covid-19 pandēmijas laikā, kad tie bija vienīgie, kuros nebija jāievēro nekādi piesardzības pasākumi, distancēšanās vai roku dezinfekcija. Tomēr, lai nepaliktu bez precēm un naudas, piesardzība ir jāievēro arī šajos veikalos. Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4. studija" saņēmis vairāku skatītāju sūdzības par nesen veiktiem pirkumiem dažādos veikalos tīmeklī.

Daila, vēlēdamās laicīgi parūpēties par Ziemassvētku dāvanām, jau novembra beigās nolēmusi veikt pasūtījumu interneta vietnē www.saapio.lv. "Pagāja jau kādas divas nedēļas, nav man vēl to produktu, parasti viņi tā nekavējas. Tad man atnāca no tiem visiem sešiem produktiem viens produkts, un pārējie ne. Klāt bija informācija, ka pārējie kavēsies," viņa stāstīja.

Kad tuvojās Ziemassvētki, viņa veikalam rakstīja, taču atbildi nesaņēma. Pienāca Jaunais gads, bet produktu joprojām nebija un ar veikalu sazināties neizdevās ne telefoniski, ne sūtot e-pasta vēstules.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane apstiprināja: "Patērētāju tiesību aizsardzības centrs jau no oktobra ir saņēmis aptuveni 60 sūdzības. Bija indikācijas, ka tiešām šis veikals nepilda savas saistības un pasūtītājs produktus nepiegādā. Kad mēs sazinājāmies ar šo internetveikalu, šķita, ka tomēr situācija uzlabojas un patērētāju prasības tika pildītas."

Tomēr internetveikals saņēmās vien uz īsu brīdi.

"Pagājušā gada nogalē, uzsākot negodīgas komercprakses izmeklēšanas lietu, esam visu laiku sazinājušies ar šo komersantu, un pašlaik tā pēdējā saziņa ir – ja netiks pildītas patērētāju prasības, tad šī vietne tiks bloķēta," norādīja Gertmane.

Tomēr Daila novērojusi, ka preces šajā veikalā vēl joprojām tiek tirgotas, turklāt ar atlaidi. "Termiņš tagad ir pavisam drīz, tad arī mēs vērtēsim šo praksi," solīja Gertmane, aicinot patērētājus vērsties policijā kā cietušajiem, jo "tas ir krāpšanas gadījums."

Taču "4. studijas" rīcībā nonācis vēl viens bēdu stāsts saistībā ar internetveikaliem. Pret savu pircēju nekorekti izturējies autodetaļu veikals "šrots.lv".

"Es pasūtīju automašīnai aizmugurējo stiklu. Viņi teica, ka viņi tā kā nevedot, bet tur bija rakstīts, ka piegādā, un es par piegādi arī samaksāju. Man kā pensionāram tie 120 eiro arī no gaisa nekrīt," notikušo atcerējās Andris. "Es tur arī nesaprotu neko. Atsūtīja man tādu kā atpakaļ atgriešanas anketu, es viņu aizpildīju un aizsūtīju, un nekas nenotiek. Nu, es tur zvanīju, bet tad es vienkārši "metu plinti krūmos", lai jau cilvēkiem tiek!"

Kā skaidroja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, pašlaik neesot daudz sūdzību, kas liecinātu, ka šis internetveikals nodara apzinātu kaitējumu patērētājiem. "Ja šis komersants ir reģistrēts Lietuvā, tad, pirmkārt, jebkurā gadījumā patērētājam ir jāvēršas pie komersanta. Savukārt, ja komersants nerisina šo sūdzību vai neatbild, tad vērsties noteikti pie mums," ieteica Gertmane.

Tātad Andrim plinti krūmos mest nevajadzētu un noteikti jāvēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. No abiem internetveikaliem atbildi ar situācijas skaidrojumu "4. studija" gaidīja vairākas dienas, bet tā arī nesaņēma.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā raidījumam pastāstīja, ka pagājušajā gadā par internetveikaliem kopumā ir saņemts diezgan daudz sūdzību; ir vairāki simti gadījumu, kad patērētājiem bijušas problēmas.

"Pēdējā aktualitāte, protams, ir interneta vietne, kuru mēs esam arī nobloķējuši, tas ir "plus371.lv", kas ir Igaunijā bāzēts uzņēmums. Un arī šis "saapio.lv" diemžēl arī ir viens no tiem, kur ir visvairāk sūdzību," informēja Gertmane. "Kopumā mēs patērētājus aicinām vienmēr raudzīties arī mūsu publiski paustajā informācijā. Mums ir šis "PTAC melnais saraksts"; tur nonāk tie uzņēmumi, kuri nepilda patērētāja prasījumus, kas ir izskatīti strīdu risināšanas komisijā, kur jau ir nolemts, ka patērētājam taisnība, bet šo lēmumu nepilda."

Iepērkoties internetveikalos, jābūt uzmanīgiem. Pat ja iepriekš nekādu problēmu ar tiem nav bijis. Ja tādas tomēr radušās, ieteicams vērsties PTAC, nepieciešamības gadījumā arī policijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti