Kā automobilim iegādāties lietotas rezerves detaļas?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Jaunam automobilim jaunas detaļas - tas vairāk vai mazāk ir skaidrs katram. Vēl jo vairāk, ka garantijas laikā par rezerves daļām pašam autobraucējam galva nav jālauza. Savādāk ir ar lietotiem auto, kam bieži vien viena vai otra detaļa maksā tikpat, cik pats auto.

Viens no glābiņiem ir lietotas auto detaļas. Tiesa gan, te vajadzētu izvērtēt - iegādāties tās tā dēvētajās auto kapsētās, kas tautā pazīstami kā šroti, vai doties pie lietotu auto detaļu tirgotāja. Kā skaidro lietotu auto daļu tirgonis Jānis Trakins, atšķirība ir ļoti būtiska. Auto kapsētās parasti nonāk satiksmei nederīgi transporta līdzekļi, kam loģiskākais ceļš būtu pie metāllūžņu uzpircējiem. Dažas vēl noderīgas detaļas tiek nomontētas, bet pārējais sapresēts un nodots pārstrādei. Par šādu detaļu kvalitāti var vien tikai minēt.

Lietotu auto detaļu pārdevēji parasti nepieciešamos mezglus piemeklē no tā dēvētajiem donoriem jeb automobiļiem, kas cietuši satiksmes negadījumā.

Ja cietusi automobiļa aizmugure, tad dzinējs un daudzas citas detaļas vēl arvien ir labā tehniskā kārtībā.

Visbiežāk šādas detaļas nonāk pie mums Latvijā no Anglijas, kur automobiļa atjaunošana pēc avārijas ir ļoti dārga, bet metāllūžņu cena maza. Reizēm lietotais mezgls ir jaunāks un ar mazāku noskrējienu kā automobilim, kam tas nepieciešams.

Jānis Trakins pārsvarā darbojas ar Skandināvijas automobiļu rezerves daļām, taču atteikts netiek nevienam. Tiesa gan, jo šaurāka pārdevēja specifika, jo lielāka garantija, ka nepieciešamā detaļa būs kvalitatīva un atbilstoša ceļu satiksmes drošības prasībām. Gandrīz katra auto ražotāja modeļu klāstam detaļām var būt atšķirība ne tikai gadu, bet mēnešu intervālā. Visbiežāk detaļas ir identiskas, bet nesakrīt stiprinājumi, kas sarežģī detaļas piemeklēšanu.

Tie pārdevēji, kas jau gadiem darbojas ar konkrētu marku detaļām, noteikti ātrāk un precīzāk spēs sniegt gan konsultāciju, gan veikt detaļas piemeklēšanu.

Vislabākais risinājums ir tad, ja lietotas detaļas meklējumos dodas ar noņemtu oriģinālo daļu, lai uz vietas būtu iespēja salīdzināt. Vēlams, lai to dara meistars, kas šo detaļu mainīs, tādējādi uzņemoties atbildību par nepareizi iegādātu vai uzstādītu mezglu. Tikpat svarīgi ir pirms detaļas iegādes vienoties ar pārdevēju, ka tā būs apmaināma vai atgriežama, ja nesakritīs ar ražotāja noteiktajiem parametriem un tehniskām īpatnībām.

Pats par sevi saprotams, ka lietotām detaļām garantija nepienākas, tāpēc šādu daļu iegāde savā ziņā ir riskanta.

Trakins zina stāstīt, ka drošākais risinājums ir nomainīt detaļu uz vietas pārdevēja servisā vai pie kāda tā sadarbības partnera. Vispirms tas pasargās no nevajadzīgām domstarpībām, kas var rasties starp klientu un pārdevēju.

Ja detaļa uzstādīta citur, tad vienmēr pastāv iespēja, ka pie neveiksmes vainojama nepareiza montāža un ne detaļas kvalitāte. Šis ieteikums tikpat veiksmīgi darbojas arī jaunu un pat oriģinālu rezerves daļu jomā. Otrkārt, tas ietaupa laiku un enerģiju. Ja ar nelielu detaļu, kas viegli nomaināma, nav problēmu pie pārdevēja ierasties atkārtoti, tad ar dzinēju, pārnesumu kārbu, sajūgu un citām komplicētām detaļām tas reizēm ir pat neiespējami.

Arī auto remonta nozares speciālisti piekrīt, ka reizēm lietota detaļa vai vesels mezgls ir pats optimālākais risinājums. Piemēram, "Gaspars racing team" vadītājs Jānis Gaspars uzskata, ka nopietnas dzinēja problēmas gadījumā bieži vien dzinēja nomaiņa ir gan ekonomiskāk izdevīgāka, gan arī drošāka par spēka agregāta remontu. Tāpat tas ir ar citām detaļām. Piemēram, turbīnām, ģeneratoriem, kompresoriem.

Kā zina stāstīt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Jānis Liepiņš, tad, mainot dzinēju, nav nepieciešama nekāda papildu dokumentācijas kārtošana, ja vien tā dēvētais donors atbilst ražotāja noteiktajiem kritērijiem. Problēmas varētu rasties, ja no benzīna dzinēja pāriet uz dīzeļmotoru vai otrādi. Arī tas ir iespējams, taču tad labāk vispirms konsultēties pie CSDD darbiniekiem, lai nerastos problēmas ar dokumentāciju un tehniskajām apskatēm.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti