Nedzirdīgajiem

Satiktie. Laikmeta varoņi toreiz un tagad. Aktrise Aurēlija Anužīte – Lauciņa

Nedzirdīgajiem

Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Bistro Frics». 1. sērija. Birokrātija

Zebra

«Zebras» vērojums: Riteņbraucēju grupas izraisa šoferu nepacietību un noteikumu pārkāpumus

Aizvadītajās brīvdienās LTV raidījums "Zebra" piedalījās šosejas riteņbraucēju treniņā, lai gūtu pirmos secinājumus par satiksmes drošību uz koplietošanas ceļiem. Autovadītāji ir nepacietīgi un uz ceļa ar divām braukšanas joslām šķērso nepārtraukto līniju, lai apbrauktu riteņbraucēju grupa, kura devusies brīvdienu treniņā. Šādas steigas rezultātā tika apdraudēta satiksmes drošība un neievēroti Ceļu satiksmes noteikumi (CSN).

Pat svētdienā daudzi autobraucēji ir steidzīgi un uz brauktuves ar vienu joslu katrā virzienā pārkāpj CSN un šķērso nepārtraukto sadalošo līniju, lai apdzītu velobraucēju grupu un to pavadošo auto.

Braucošās kolonas garums var pārsniegt kravas auto ar piekabi kopgarumu, tāpēc autovadītājiem būtu jāņem vērā, ka apdzīšanai nepieciešamais laiks ir lielāks, nekā citos gadījumos. Tāpēc būtu ieteicams uz pavadošā transportlīdzekļa norādīt, ka tiek pavadīta riteņbraucēju kolona vai pat tās garums.

Svarīga ir arī bākuguņu pamanāmība, jo šajā treniņā varēja novērot, ka automašīnas avārijas gaismas deva lielāku efektu kā uzstādītā bākuguns. Viens no risinājumiem būtu skolēnu oranžie mikroautobusi, ar kuriem varētu pavadīt jauniešu grupas.

Papildu bīstamību rada pavadošā transportlīdzekļa nelielais attālums līdz riteņbraucēju grupai, kas reizēm ir vien pieci metri. Jaunietim apgāžoties, var rasties risks, ka viņa dzīvību var apdraudēt pat pavadošā automašīna.

Riteņbraucēju daudzums uz ceļiem ar katru gadu palielinās un iespējams, ka uz iecienītākajiem riteņbraucēju autoceļiem tiks uzstādītas informatīvas zīmes. Daudzi ievērojuši zīmes, kas brīdina par miglas bīstamību, kaut šī dabas parādība Latvijā nemaz tik bieži netiek novērota. Taču jau aizvadītajā velotreniņā tika novērots, ka uz četrjoslu Pleskavas šosejas autovadītāji kļuvuši piesardzīgāki pēc nesenā satiksmes negadījuma pie Garkalnes, kurā treniņāi cieta jauniešu grupa.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis norādīja uz lielo ātrumu atšķirību starp automašīnām un riteņbraucējiem. Lai kravas auto apstātos uz sausa asfalta, tam nepieciešami vismaz 30 metri. Papildus jāņem vērā autovadītāja reakcijas laiks un apgrūtinātā redzamība, kuru ietekmē priekšā braucošie transportlīdzekļi. Zināms, ka pieaugušie amatieri bieži treniņos dodas vispār bez pavadošā transporta un uz automaģistrālēm papildus apdraud savu veselību.

Tikmēr Valsts policija lūdz atsaukties divu auto vadītājus, kas redzējuši pagājušajā pirmdienā, 26.oktobrī, avāriju pie Garkalnes, kurā cieta 12 riteņbraucēji.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt