Starppilsētu autobusos pasažieru skaits pandēmijas laikā sarucis par aptuveni trešdaļu

Starppilsētu autobusos pasažieru skaits pandēmijas laikā sarucis par aptuveni 30%, informēja pārvadātāji. Tā kā kopš ārkārtējās situācijas sākuma autobusa aizpildījums nedrīkst pārsniegt 50%, dažiem cilvēkiem ir nācies palikt aiz autobusa durvīm, tomēr šādi gadījumi ir ļoti reti.

Diemžēl, autobusos joprojām notiek skaidras naudas aprite, jo ne visi transportlīdzekļi ir apgādāti ar termināliem, kā arī tie ne vienmēr darbojas.  

Starppilsētu autobusos rūpējas par prasību ievērošanuPaula Dēvica

Daļa iedzīvotāju pandēmijas laikā no sabiedriskā transporta izvairās un pārvietojas ar privātajām automašīnām. Ja starppilsētu autobusos pasažieru skaits ir sarucis par aptuveni 30%, atlikušajiem 70 ir jāievēro dažādi drošības pasākumi – jālieto sejas aizsegs un jācenšas izvairīties no drūzmēšanās. Tikmēr

pārvadātājiem jārūpējas par šoferu drošību un jākontrolē pasažieru skaits transportlīdzeklī.

Liepājas autobusu parka valdes loceklis Māris Ārbergs pastāstīja, ka uzņēmumā gaidīja pirmo dienu, kad bija ierobežota autobusa ietilpība, lai izvērtētu, vai kādi cilvēki nepaliek pieturās.

"Protams, bija daži cilvēki, kas kaut ko nebija dzirdējuši. Bija atsevišķi gadījumi, kad kaut kur tālāk reisa otrajā galā nevarēja vairs paņemt, jo reiss bija piepildīts," teica Ārbergs. "Bet cilvēki ir saprotoši. Par maskām vispār nerunāju, tās jau visi ir pieņēmuši kā ikdienas normu."

Liepājas autobusu parka transportlīdzekļi ir aprīkoti ar brīdinājuma zīmēm, šoferi nodalīti no pasažieriem ar aizslietņiem un plastmasas vairogiem.

Autobusus katru dienu dezinficē un Liepājā līdz šim neviens vadītājs nav inficējies ar Covid-19.

Līdzīgus drošības pasākumus ievēro arī Jēkabpils autobusu parka transportlīdzekļos. Lai arī pasažieri ir aicināti biļetes iegādāties iepriekš, daļa to dara uz vietas autobusā. Izvairīties no skaidras naudas apmaiņas nav iespējams, ar nožēlu atzina autobusu parka priekšsēdētāja vietniece Aija Vetere.

"Visus autobusus mēs esam aprīkojuši ar termināliem, bet, diemžēl, autobuss ir tāda vide, kur ne vienmēr termināls darbojas gan zonas dēļ, gan tāpēc, ka autobuss visu laiku kratās un sakari ir švaki," paskaidroja Vetere.

Diviem Jēkabpils autobusu parka šoferiem nav izdevies izvairīties no inficēšanās ar Covid-19.

Par laimi, abi iepriekš bijuši brīvdienās, tāpēc nav kontaktējušies ar citiem darbiniekiem, pastāstīja Vetere.

Drošības pasākumi daudz neatšķiras arī akciju sabiedrības "Cata" autobusos. Tā kā atdalošā siena starp šoferi un pasažieriem tajos nebija iebūvēta, katrā transportlīdzeklī sagādāti aizsargaizkari. Turklāt jau kopš pavasara šajos autobusos tirgo sejas maskas, informēja uzņēmuma pārstāvis Lotārs Dravāns.

"Mums joprojām ir reisi, kuros balansējam uz 50% [pasažieru skaita] robežas," pastāstīja Dravāns. "Un šeit ir tāda dilemma, ka brauc diezgan daudz bērnu. Un mums ir normatīvs, ka mēs nedrīkstam tos bērnus līdz 15 gadu vecumam atstāt pieturā neatkarīgi no tā, vai viņam nauda ir, vai viņam mēnešbiļete ir. Mēs vedam visus."

Šajos autobusos pasažieru skaits krities par vairāk nekā 30%. Kopumā pasažieru pārvadātāji atzīst, ka pasažieri ir atsaucīgi un ievēro drošības noteikumus. Nekādu starpgadījumu nav bijis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt