12. maršruta autobusa vadītājam šis ir jau trešais riņķis ar jauno elektroautobusu. Pagaidām lielas atšķirības no parastajiem autobusiem vīrietis nav pamanījis, izņemot vienu interesantu detaļu – bremzējot visu laiku ir jāuzlādē akumulators. Proti, pie katras bremzēšanas notiek enerģijas rekuperācija un akumulators lādējas. Jo ilgāk un lēzenāk bremzē, jo ilgākam laikam pietiek lādiņa.
Pagaidām uz Rīgas satiksmes aicinājumu piedāvāt transportlīdzekļus testa braucieniem ir atsaukušies divi ražotāji – “Scania” un “Solaris”.
Šo ražotāju izgatavotie elektroautobusi atšķiras pēc garuma – “Scania” autobusa garums ir 12, bet “Solaris” – 18 metri.
Pirmajā iepirkumā “Rīgas satiksme” plāno iegādāties aptuveni 35 elektroautobusus, taču tas nenotiks tik drīz. RP SIA “Rīgas satiksme” valdes loceklis Andris Lubāns skaidro: “Šādu autobusu ražošana un piegāde, protams, aizņem diezgan ilgu laiku, tāpat arī iepirkuma procedūra. Tāpēc atbilstoši mūsu šī brīža plāniem šī gada beigās, nākamā gada sākumā ir plānots uzsākt iepirkuma procedūru, nonākt pie rezultāta un tātad arī līguma ar piegādātajiem. Savukārt paša autobusu piegāde varētu būt vai nu pašās 2022. gada beigās vai nu 2023. gada pirmajā pusē.”
Jauno transportlīdzekļu testēšana dažādos Rīgas maršrutos turpināsies divas nedēļas. Šajā laikā jāsaprot, kur būtu jāizvieto uzlādes stacijas. Elektroautobusu iepirkumam paredzēts tērēt 20 miljonus eiro.