4. studija

Kāpēc pašvaldība, izīrējot telpas cilvēkiem ar invaliditāti, nav nodrošinājusi tām piekļuvi?

4. studija

Zīmju valodā. 4. studija

Kāpēc, uzlabojot tramvaju sliežu ceļus, tiek likvidētas vai pārceltas pieturas?

Jauni tramvaji, jaunas pieturvietas. Rīdzinieki nemierā ar pieturas pārcelšanu tālāk no skolas

Rīgas pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" patlaban īsteno vērienīgu projektu, kura laikā tiek uzlaboti un piemēroti tramvaja sliežu ceļi, lai pilsētā kursētu zemās grīdas tramvaji. Uzņēmums sola, ka sliežu sabiedriskais transports būs videi drošs, cilvēkiem ērts un tīkams. Tikmēr skolas, kuras atrodas sliežu tuvumā, ceļ trauksmi – pretenzijas ceļ Rīgas 41. vidusskola.

Rīdzinieki ar iebildēm vēršas domē 

LTV raidījuma "4. studija" vērsās rīdziniece Velga ar virkni jautājumu saistībā ar 5. maršruta tramvaja pieturvietu, kas ir pārcelta krietni tālāk no 41. vidusskolas.

"Tagad bērni ir pakļauti drošības, veselības un pat dzīvības riskam, šķērsojot ceļu. Rīgas 41. vidusskola ir viena no lielākajām Rīgas skolām. Kāpēc pieturvieta pārcelta uz vietu, kur notiek būvdarbi? Vai notika konsultācijas ar skolas vadību, Pārdaugavas biedrību, skolēnu vecākiem? Palīdziet atdot bērniem atpakaļ drošu pieturu," pauda Velga.

Braucot no centra, agrāk pieturvieta atradās netālu no skolas, un, lai audzēkņi tiktu līdz skolai, droši varēja šķērsot gājēju pāreju.

Virzienā uz centru pieturvieta atradās tieši blakus skolai. Tagad šīs pieturvietas ir pārceltas vairāk nekā 100 metrus tālāk.

"(..) Kāpēc tā bija jāpārceļ? Ir skolēni, skolotāji, tāpat arī vecāki, kas ved mazākos bērnus, arī darbinieki ir šī transporta klienti, un tas ir vienīgais transports, kas te pienāk tuvāk, un to aizbīda projām. Tas man nav saprotams, jo tur, kur to tagad nolika, tur īsti nekā nav, godīgi sakot, un nav saprotams šis lēmums," pauda rīdzinieks Normunds Melderis.

Iedzīvotāji ir vērsušies ar vairākām vēstulēm Rīgas domē, taču atbilde tā arī nav saņemta.

Tramvaja pieturvietas apvienotas 

Pagājušā gada pavasarī tika uzsākti būvdarbi Slokas ielā, un šis projekts paredzēja pilnībā pārbūvēt sliežu ceļus, lai tie būtu piemēroti zemās grīdas tramvajiem, taču – kāpēc bija jāpārceļ pieturvieta?

"Ņemot vērā to, ka jaunais tramvajs ir krietni, krietni garāks, tam ir 42 metri, plus vēl jāņem vērā šīs uzbrauktuves un nobrauktuves, un jāņem vērā, lai atbilstoši ikvienam iekāpšana tramvajā kļūtu ērtāka. Un arī lai uzlabotu tramvaju kustību, ātrumu, lai nodrošinātu ērtāku nokļūšanu no viena punkta uz otru punktu un izvērtējot šos tramvaja parametrus un pieturvietas, tika lemts nevis kaut ko likvidēt, bet atsevišķas pieturvietas apvienot. Jo, izbūvējot šīs paaugstinātās platformas, iespējams, atstājot tās pilnībā bez izmaiņām, kāds nemaz nevarētu iebraukt savā sētā, pagalmā vai pagriezties uz atbilstošo ieliņu. Tāpēc šīs tramvaja pieturvietas tika apvienotas," skaidroja "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

"4. studija" secināja, ka arī tagad šeit varēja ierīkot jauno pieturvietu un garajam tramvajam 42 metri šeit mierīgi atrastos. Tāpat arī otrā virzienā zemās grīdas tramvajam vietas pietiktu un piebraucamos ceļus tas nešķērsotu, bet –

tieši pārlieku mazais attālums starp pieturvietām esot viens no iemesliem, kāpēc pieturvietas apvienotas, kā rezultātā pie 41. vidusskolas esošās pieturvietas pārceltas.

"Tas, kas varētu būt mainījies, no vidusskolas līdz jaunajai pieturvietai ir plus/mīnus aptuveni 100 metri. Savukārt visi pārējie attālumi starp pieturvietām ir pilnībā ievēroti un vidēji ir apmēram 500 metri. Atjaunojot 5. tramvaja kustību, mēs jau šobrīd redzam, ka tramvajs šo posmu var izbraukt par pāris minūtēm ātrāk nekā iepriekš. Tātad tas jau ir kā ieguvums, ko esam saņēmuši un iegūs ikviens pasažieris, braucot ar tramvaju," klāstīja "Rīgas satiksmes" pārstāve.

Skola nemierā, ka nejautāja tās viedokli

Bet vai skolas vadības viedokli par pieturvietas pārcelšanu vai saglabāšanu kāds uzklausīja? "Ne rakstiski, ne mutiski par pieturas pārvietošanu nav prasīts viedoklis skolai," apliecināja skolas direktors Egīls Romanovskis.

Direktors uzskata – lai bērni droši nokļūtu no tramvaja līdz skolai, ir jārisina cits jautājums.  

"Man joprojām neliekas, ka 100% drošs ir ceļš bērniem līdz skolai, proti, gājēju pāreja ir pāri Slokas ielai, bet gājēju pārejas nav pāri Konsula ielai un nav pāri Dārza ielai.

Un šajā gadījumā, es domāju, ka tas ir krietni būtiskāk, nekā vienas pieturas pārcelšana 150 metrus vairāk uz Iļģuciema pusi, bet, manā ieskatā, tādas divas gājēju pārejas ir nepieciešamas," pauda Romanovskis.

Skolas direktors kā vienu no iespējamajiem iemesliem, kāpēc pieturvietas pārcēla, minēja to, ka skolai piegulošajā teritorijā tiek veikti labiekārtošanas darbi, tostarp – skolas priekšpusē un, iespējams, tādēļ pieturvieta kļuvusi traucējoša.

"Ja tu pieņem lēmumu pārcelt pieturu, tad man jautājums, kas ir iniciators, uz ko tas pamatojas, vai tie ir kādi socioloģiski pētījumi, vai aptauja ir bijusi, kas radīja pieprasījumu, ka jābūvē tā pietura tālāk kaut kur, nevis šeit un, attiecīgi, kas bija lēmuma pieņēmēji, ka šis projekts tika izvirzīts finiša taisnē?" vaicāja Melderis.

Tikmēr "Rīgas satiksmes" pārstāve norādīja: "Šāda apspriešana nav jārīko un nav jāorganizē, bet, domājot par šī projekta ieviešanu, mēs 2022. gada vidū organizējām un izsludinājām – mums bija tiešsaistes pasākums "Facebook", kur bija visa informācija par to, kuras pieturvietas  kur tiks apvienotas, – tā tika ievietota mājaslapā. Mums arī atbilstoši pagājušajā gadā pieturvietās bija informācija, kas tiks darīts un kuras pieturvietas tiks apvienotas.

Tā ka mēs pēc iespējas informējām sabiedrību diezgan plaši par šo projektu. Apspriešana kā tāda nav jārīko,

bet mums ir svarīgi, izveidojot pieturvietas, ievērot normatīvo aktu prasības, kur ir noteikti attālumi, kurus mēs nevaram pārkāpt, un to visu mēs esam ievērojuši."

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" skaidroja, ka pieturvietas pārcelšanu neizvērtēja viens vai divi cilvēki, tas esot bijis garš un sarežģīts process, kurā iesaistītas vairākas pašvaldības un valsts institūcijas. Jaunizveidotās pieturvietas paliks tur, kur tās patlaban ir, taču pašvaldībai ir vērts ieklausīties skolas direktora teiktajā, par ko pašvaldība tikusi informēta jau 2019. gadā, proti, ir nepieciešams divas gājēju pārejas drošākai bērnu nokļūšanai līdz mācību iestādei.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti