4. studija

Vai decentralizētās kanalizācijas lietotāji drīkst mēnešiem ilgi piemēslot vidi?

4. studija

4. studija. Vecie tramvaji un miega traucējumi

Kāpēc 5. tramvaja maršrutā pasažieri joprojām nav redzējuši nevienu jauno tramvaju?

Rīgā pēc ilgajiem 5. tramvaja sliežu remontiem jaunais tramvajs vēl arvien nekursē

Rīgā 5. tramvaja maršrutā sliedes remontēja aptuveni gadu, kad tramvaja vietā pasažieriem Iļģuciema posmā nācās pārvietoties ar autobusu. Nu tramvajs ir atpakaļ uz sliedēm, taču, neraugoties uz lielajiem ieguldījumiem, uz Iļģuciemu aizvien kursē vecie tramvaji.

Rīgā 5. tramvaja maršrutā Iļģuciema pusē remontdarbi ir veikti teju gadu. Iedzīvotājiem ilgstoši bija jāsamierinās ar būvdarbiem un to, ka šajā maršrutā tika nodrošināta autobusu satiksme. Beidzot sagaidot, ka šajā maršrutā atkal kursē tramvajs, izrādījies, ka uz Iļģuciemu var aizbraukt tikai ar vecajiem tramvajiem, kas, protams, vecāka gadagājuma cilvēkiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem nav ērti.

"5. tramvaja posmā, ja mēs skatāmies no Jūrmalas gatves–Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam Iļģuciems, tad intensīvāki būvdarbi uzsākās pagājušā gada aprīļa beigās, kad notika ievērojami darbi un šajā maršrutā kursēja autobuss. Patlaban tramvaja kustība ir atjaunota. (..) Šobrīd norit tādi intensīvāki modelēšanas darbi, kā palaist zemās grīdas tramvaju posmā, kas ir no Iļģuciema līdz Ausekļa ielai, jo skaidrs, ka

posmā no Ausekļa ielas līdz Mīlgrāvim zemās grīdas tramvajs patlaban kursēt nevarēs,

jo šī līnija nav piemērota zemās grīdas tramvajam. Notiek modelēšanas darbi, kā varētu palaist tramvaju. Un ir plānots tad, kad pabeigs darbus pārējā Slokas ielas posmā un tajā skaitā arī 7. tramvaja posmā, kas ir šī gada maija beigas, attiecīgi tad arī mēs noteikti informēsim par maršrutu un zemās grīdas tramvaja kursēšanu," pastāstīja pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Tikmēr maršruta otrā galā – Sarkandaugavā – sliežu ceļi vēl nav pielāgoti zemās grīdas tramvajam, tāpēc visā maršrutā šobrīd nav iespējams nodrošināt jauno tramvaju kustību.

Vai šo maršrutu nevar sadalīt posmos, lai uz Iļģuciemu, kur ir atjaunotas sliedes, kursētu jaunie tramvaji?

"Vienkārši palaist līdz Iļģuciemam un līdz Ausekļa ielai zemās grīdas tramvaju, tas nav risinājums, jo intensīvi darbi notiek arī Slokas ielā posmā no Kalnciema ielas līdz Slokas un Jūrmalas gatves posmam. Savukārt tad, kad tas viss tiks pabeigts, tad mēs noteikti ziņosim un noteikti atradīsim labāko piemēroto risinājumu. Šobrīd es negribu nosaukt kādus konkrētus termiņus, jo mēs runājam par vienu tādu posmu Iļģuciems–Ausekļa iela, bet, iespējams, tas varētu būt pilnīgi citādāks – tas varētu turpināties 7. tramvajā vai kā citādāk, ka ir garāks maršruts uztaisīts. Tā ka mēs noteikti par šo ziņosim, informēsim un stāstīsim," sacīja Bartaševiča-Feldmane.

Teorētiski zemās grīdas tramvaji no Iļģuciema varētu sākt kursēt maija beigās, tiesa, nav vēl skaidrs, vai tie dosies līdz Ausekļa ielai kā 5. tramvaja maršrutā, vai tomēr būs jauns maršruts, kas tiks savienots ar 7. tramvaja maršrutu. Tomēr jārēķinās, ka ne vienmēr kursēs tikai un vienīgi jaunie tramvaji.

"Mūsu rīcībā patlaban ir 46 zemās grīdas tramvaji, kas vienlaikus kursē gan 1. tramvaja, gan 11. tramvaja, gan būs šajā jaunajā maršrutā, pie kā arī tiek strādāts un modelēts. Bet skaidrs, ka tramvaji tiks sadalīti pa maršrutiem," teica Bartaševiča-Feldmane.

Tiesa, sarakstos ir plānots iestrādāt informāciju par to, kurā laikā pieturvietā pienāks jaunais un kurā vecais tramvajs, lai pasažieri var rēķināties, ar kuru tramvaju brauks. Šī informācija varētu būt pieejama tad, kad līdz galam tiks pabeigti šī maršruta būvniecības darbi.

Saistībā ar 5. tramvaja maršruta remontdarbiem LTV raidījuma skatītāja arī norādīja, ka maršruta noslēdzošajā posmā – Lilijas ielā – nav atjaunots arī līdzās esošs ārkārtīgi bedrains ielas posms. Citās vietās šajā maršrutā, piemēram, Slokas ielā ir atjaunots asfalts blakus sliedēm, bet trakākajā posmā atstātas bedres.

Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamentā kā iemeslu Lilijas ielā neveiktajiem remontdarbiem minēja tieši to, ka ielas posms nav iekļauts "Rīgas satiksmes" realizētā projekta ietvaros, tādēļ segums nav atjaunots. Taču departamentā sola vasaras sezonas sākumā ielu apsekot un novērst būtiskākos bojājumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti