Linkaits: «Rail Baltica» būvniecībā pirmos darbus var pabeigt līdz 2026. gadam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecību ir iespējams veikt secīgi un pirmos darbus pabeigt līdz 2026. gadam, norādīja Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija). Iepriekš projekta Igaunijas puses pārstāvis lēsa, ka dzelzceļa līnijas pabeigšana būs jāatliek līdz desmitgades beigām.

“Pašlaik notiek projektēšana visai “Rail Baltica” pamata trasei Latvijā – 263 km garumā. Tiklīdz kāds posms būs pabeigts, nodosim to būvniecībai. Paredzam, ka ''Rail Baltica'' būvniecību varam veikt secīgi un pirmos darbus pabeigt līdz 2026. gadam,” paziņojumā medijiem norādīja Linkaits.

Tehniski gatavākais ir dienvidu posms līdz Lietuvas robežai, kur būvniecību plānots sākt 2023. gadā. Vilcienu kustība šajā virzienā varētu sākties no 2027. gada.

“Sarunās ar Lietuvas transporta ministru esam vienojušies, ka prioritāri izbūvējam dienvidu virzienu. Tāpat Lietuvas uzstādījums ir saglabāt ambīcijas līdz 2026. gada beigām izbūvēt Eiropas platuma dzelzceļa līniju. Tādā gadījumā jau pēc sešiem gadiem varēsim ātrvilcienā ceļot no Rīgas uz citām Eiropas galvaspilsētām,” informēja Linkaits.

Lielākie būvdarbi “Rail Baltica” projektā ir Rīgas Centrālās stacijas pārbūve un “Rail Baltica” starptautiskās stacijas lidostā “Rīga” būvniecība, kur darbi ir sākti, un tos paredzēts pabeigt līdz 2025. gada beigām. Veidojot jauno dzelzceļa līniju, plāno “Rail Baltica” reģionālās satiksmes izveidi ar 17 reģionālajām stacijām, kas tiks attīstīti par mobilitātes punktiem, un to projektēšana sāksies nākamā gada sākumā.

“Pašlaik Rīgas posmam vienīgajam ir nobīde no projektēšanas grafika. Tas skaidrojams ar tā komplekso raksturu un sarežģītajiem risinājumiem, projektu salāgojot ar esošo infrastruktūru, iesaistot Rīgas apkaimju biedrības un līdz ar jaunās līnijas izbūvi plānojot attīstību esošajā dzelzceļa sistēmā, piemēram, vilcienu satiksmei uz Bolderāju. Visas līnijas būvprojektēšanas darbus plānots pabeigt 2023. gadā,” norādīja ministrs.

Šī gada nogalē plāno pieņemt Baltijas valstīs kopīgu “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas būvniecības stratēģiju, kas ietvers arī lēmumus par prioritārajiem būvniecības posmiem katrā valstī, par ko šonedēļ jau izskanējusi informācija Lietuvas un Igaunijas medijos.

Visām pusēm ir apņemšanās īstenot projektu pēc iespējas agrāk, bet ne vēlāk kā līdz Eiropas Savienības (ES) līmenī noteiktajam termiņam Eiropas pamata tīkla koridoru ieviešanai – 2030. gadam. Uzņēmuma "Rail Baltic Estonia", kas projektu īsteno Igaunijā, valdes priekšsēdētājs Tenu Grinbergs jau atzinis, ka pašreizējo mērķi to uzbūvēt līdz 2026. gadam īstenot vairs nav iespējams.

KONTEKSTS:

Sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi. 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometru stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti