Pirmie būvdarbi būs saistīti ar jaunā stacijas kompleksa un pieguļošās infrastruktūras izbūvi. Darbi notiks vairākās kārtās un turpināsies līdz 2025. gadam, norokot vēsturisko dzelzceļa uzbērumu, izbūvējot estakādi un jaunu dzelzceļa tiltu pāri Daugavai.
Vērienīgos būvdarbus par 430 miljoniem eiro veiks pilnsabiedrība „Bererix”, ko veido Beļģijas „Besix” un Latvijas „ReRe Group”.
Kā iepriekš medijiem stāstīja “RERE Grupa” valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš, darbi sāksies laukumā starp Satiksmes ministriju un stacijas dienvidu ieeju. Šoziem gan liela apjoma būvdarbi vēl nenotiks; tiks iekārtots būvobjekts, sāks pārnest komunikācijas un veiks citus priekšdarbus.
“Viena no lietām, ko plānojam iesākt, būs arī daļas no esošā pazemes bunkura nojaukšana. Lielā mērā līdz nākamā gada pavasarim darbi būs šajā teritorijā [starp Satiksmes ministriju un stacijas dienvidu ieeju] un būvlaukums tiks ierobežots tikai tajā apmērā, kur mēs darbus patiešām veiksim. Stacijai pieejamība tiks nodrošināta; tāpat mēs tuvākajā laikā neplānojam nekādus būtiskus satiksmes ierobežojumus. Ja tie būs, tad mēs to darīsim secīgi.
Galvenās Rīgas ielas netiks vienlaicīgi slēgtas. Arī tas tiks darīts pakāpeniski,” norādīja Āboltiņš-Āboliņš.
Intervija ar "RB Rail" valdes priekšsēdētāju Agni Driksnu:
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.
"Rail Baltica" projekts redz Rīgas centru caur iedzīvotāju acīm. Stacijas pārbūves sākumu iezīmēs stacijas laukuma pārbūve. Jau ziņots, ka starptautiskajā iepirkuma konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group".