Krustpunktā

Krustpunktā Lielā intervija: bijušais politiķis Andrejs Panteļejevs

Krustpunktā

Krustpunktā diskusija: Cik daudz māksla var atļauties provocēt un kā ar cenzūru?

Krustpunktā: Vai "Rail Baltica" projekts tiks pabeigts laikā un iecerētajā apjomā

Nākamgad noslēgsies «Rail Baltica» projektēšanas fāze

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Nākamajā gadā noslēgsies dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanas fāze, un no 2023. līdz 2027. gadam plānota tikai būvniecība, otrdien "Rail Baltica" Industrijas dienā teica Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna.

"Krustpunktā" podkāstā:

Jauna epizode katru darba dienu, garums - 52 min.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja, ka būvniecības fāze jāsāk nākamā gada otrajā pusē. 

Driksna Latvijas Radio norādīja, ka tuvākajos plānos ir pabeigt visus tehniskos projektos, saņemt cenu no būvniekiem, lai nākamgad varētu veikt projekta izmaksu analīzi. "RB Rail" valdes priekšsēdētājs uzsvēra, – ņemot vērā to, ka 2024. gadā sākas intensīva būvniecība, tad šiem jautājumiem jābūt skaidriem jau tagad.

Skaidrojot projekta iespējamo sadārdzinājumu, Eiropas Parlamenta viceprezidents Roberts Zīle (Nacionālā apvienība) uzsvēra, ka, neskatoties uz mainīgajām izmaksām, "jāiet uz priekšu". Attīstot šo projektu, Eiropai un tās fondiem jāparāda, ka Latvija tērē piešķirtos resursus un ka nepieciešami arvien jauni līdzekļi, atzīmēja Zīle. 

Projekta iespējamais sadārdzinājums aizvien neesot aprēķināts, to būšot iespējams izdarīt vien nākamgad, pauda Driksna. 

Savukārt Linkaits norādīja: "Tas, ka laika gaitā materiāli paliek dārgāki, tā ir objektīva realitāte, ko nevaram ietekmēt kā projekta vadītāji. Mērķis ir pēc iespējas ātrāk izveidot projektu, lai dotu maksimāli lielāko ekonomisko atdevi valstij. Skaidrs, ka visus līdzekļus neiegūstam uzreiz, bet iegūstam pa porcijām. To tad arī izmantojam."

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti