4. studija

Mežaparkā plānots nojaukt 50. gadu koka arhitektūras pērli

4. studija

4. studija

Kā pieteikties vizītē pie valsts augstākajām amatpersonām?

Levits pērn pieņēmis četrus iedzīvotājus. Kā var tikties ar valsts augstākajām amatpersonām?

Kā iespējams pieteikties vizītē pie valsts augstākajām amatpersonām – Valsts prezidenta, premjera un Saeimas priekšsēdētājas, vai tas vispār iespējams?  LTV raidījums “4. studija” noskaidroja, ka pie valsts augstākajām amatpersonām nokļūt nav nemaz tik neiespējami - ir vajadzīgs tikai ļoti būtisks iemesls, lai tas notiktu. Un, lai arī cik neticami tas neizklausītos, visreālākā iespēja tikties personīgi iedzīvotājiem ir ar Valsts prezidentu.   

ĪSUMĀ:

  • Pieņemšanas laiku prezidentam, premjeram un Saeimas spīkeram nav.
  • Iedzīvotāji var lūgt tikšanos ar Valsts prezidentu, vēršoties kancelejā.  
  • Arī pie Saeimas priekšsēdētājas iedzīvotāji var vērsties caur biroju.
  • Pie premjera var vērsties caur Valsts kancelejas apmeklētāju centru.
  • Prezidenta kanceleja izskata lūgumus, un atkarībā no jautājuma var tikties ar Levitu.
  • Pērn prezidents saņēma 36 lūgumus, notika četras tikšanās, vēl viena būs janvārī.
  • Saeimā ar apmeklētājiem biežāk tiekas biroja darbinieki un eksperti.
  • Vēstules Kariņam izskata Valsts kanceleja, direktors atbild vai uzdod rīkoties konkrētai iestādei.
  • Kariņš ar iedzīvotājiem tiekas pasākumos un reģionālajās vizītēs.  
  • Arī Valsts kancelejas direktors, iepriekš saskaņojot, reizi mēnesi pieņem iedzīvotājus.

Piezvanot uz Valsts prezidenta kanceleju un interesējoties, kā varētu tikties ar prezidentu, kancelejas darbiniece Katrīna Briede laipni paskaidro, ka ikvienam valsts iedzīvotājam ir iespēja sūtīt vai nu elektronisko, vai parasto vēstuli ar lūgumu prezidentam viņu pieņemt.

Pieņemšanas laiku kā tādu prezidentam nav, bet var rakstīt un norādīt, kādā jautājumā gribētu tikties, un tad lūgums tiks izskatīts.

Viņa arī paskaidroja, ka lūgumu var iesniegt arī cilvēki, kuriem dažādu iemeslu dēļ nav iespējas tos uzrakstīt pašiem, viņi var nākt uz kanceleju un kancelejas darbinieki pieņem mutvārdu iesniegumu, to noformējot rakstiski.  

Arī Saeimas priekšsēdētājas Ināras Mūrnieces (Nacionālā apvienība) birojā paskaidroja, ka gadījumā, ja cilvēks, kurš vēlētos tikties ar Saeimas priekšsēdētāju, pats nespēj iesniegumu uzrakstīt, darbinieki būtu gatavi uzklausīt viņu pa telefonu vai tikties personīgi un pieņemt mutvārdu iesniegumu. Vienīgi pie pašas Ināras Mūrnieces šim cilvēkam diez vai izdotos tikt.

Saeimas priekšsēdētājas biroja pārstāve Kristīne Rašcevska skaidroja, ka “parasti tādas tikšanās nav”, ja ir uzrakstīts iesniegums, ir iespējams tikties ar kādu no padomniekiem.

Arī Ministru kabineta ēkā iesniegumus pieņem ne tikai rakstveidā, bet arī mutiski – Valsts kancelejā ir apmeklētāju centrs, kur var pārrunāt jautājumu, un tur cilvēkiem arī palīdz uzrakstīt iesniegumu, ja to vēlas.  

Valsts prezidenta padomniece saziņai ar sabiedrību Aiva Rozenberga stāstīja, ka cerības satikt prezidentu ir, taču ir jārēķinās ar viņa darba grafiku un, protams, jāredz, kas tas ir par jautājumu, kas cilvēku interesē.

“Jo bieži vien ir tā, ka tie jautājumi, tās vēstules, kas tiek sūtītas, var atrisināt jau kancelejas eksperti, darbinieki; ir jautājumi, kas jāpārsūta citām iestādēm, jo arī prezidents nevar viens pats ne zināt, ne noskaidrot visus pasaules jautājumus. Un tie arī ne visi ir viņa kompetencē,'' stāstīja Rozenberga.

“Ir tādi, kas vēlas privātās problēmas risināt – skaidrs, ka arī to prezidents nevar darīt, viņš nevar sūtīt katram, kam ir kredīts, naudas līdzekļus,” piebilda prezidenta pārstāve.

Pērn kopumā ir bijuši 36 lūgumi no privātpersonām tikties ar prezidentu – četras reizes tas ir noticis, viena tikšanās vēl tiek plānota janvāra beigās.

Saeimas priekšsēdētājas padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Dace Balode savukārt stāstīja, ka Saeimas priekšsēdētājai nav tāda apmeklētāju pieņemšanas laika, ja tikšanās notiek, tās “notiek pamatā ar biroju”. “Ja nu tiešām tas ir ļoti nepieciešams, tad tiekas ar cilvēkiem, bet Saeimas priekšsēdētājai nav apmeklētāju stundu,” stāstīja Balode.

Pērn kopumā Saeimā saņemti 5467 iedzīvotāju iesniegumi un vēstules, kā arī 667 telefona zvani, un notikušas 895 iedzīvotāju tikšanās ar parlamenta amatpersonām. Savukārt Valsts kancelejā visa gada garumā saņemti 1050 iedzīvotāju iesniegumi.

Ministru kabineta preses sekretāre Sabīne Spurķe stāstīja, ka premjers Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”) regulāri ar iedzīvotājiem tiekas un viedokļus uzklausa dažādu pasākumu, iestāžu apmeklējumu un reģionālo vizīšu laikā.

Savukārt vēstules no iedzīvotājiem un juridiskām personām, kas adresētas Ministru prezidentam, pieņem un iedzīvotājus uzklausa Valsts kancelejas Apmeklētāju centrā.

“Valsts kancelejas darbinieki iepazīstas ar vēstuli un atbilstoši saturam gatavo atbildi – vai nu Valsts kancelejas direktora atbildes projektu, vai Ministru prezidenta rezolūcijas projektu ar uzdevumu konkrētajai iestādei atbildes sniegšanai un atbildes sniegšanai iesniedzējam. Tajā pašā laikā Valsts kancelejas direktors, iepriekš par to vienojoties un saskaņojot, pieņem katra mēneša pirmajā piektdienā no pulksten 14 līdz pulksten 15,” stāstīja Spurķe.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti