4. studija

Kāpēc tiek atteikts apdrošināta telefona ekrāna remonts?

4. studija

Kā rupjš uzraksts uz sienas var kļūt par mājas vizītkarti un adresi?

Pārpratumi un dīvainības vakcinēšanās pret Covid-19 procesā

Covid-19 vakcinācijas dīvainības: slēgts centrs Mārupē un trīs vakcīnas devas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Covid-19 vakcinācijas laikā sabiedrībā rodas dažādi jautājumi. Divi no tiem nonāca LTV raidījumā "4. studija", un izrādījās, ka tās bija viegli risināmas problēmas.

Skatītājs Egīls Leismanis vērsa uzmanību uz vakcīnas saņemšanas problēmām Pierīgā. Viņa meitai bija plānota vakcinācija Mārupē, Daugavas ielā 27, taču norādītajā laikā vakcinācijas vieta bijusi ciet.

"Atnākuši vēl četri cilvēki, rausta durvis, bet – nekā. No blakus ofisa puiši teikuši, ka darba dienās šis kabinets nestrādā, lai nākot brīvdienās kopējā rindā. Vai tas, ka ir pieraksts, neko nenozīmē? "Manavakcina.lv" parādās, ka vakcīna jau veikta un noteikts otrās vakcīnas laiks. Pieteikties no jauna citā vietā un citā laikā nav iespējams! Meita uzrakstīja sūdzību birojam. Drīzumā atzvanīja no Mārupes un teica, ka vajadzējis kārtīgāk pameklēt!" stāstīja Leismanis.

Izrādās, izskaidrojums problēmai ir vienkāršs. Mārupē cieši blakus viena otrai atrodas divas vakcinācijas iestādes – kultūras nams, kurš atrodas Daugavas ielā 29, un "Veselības centra 4" filiāle, kas atrodas Daugavas ielā 27A.

Vakcinācijas projekta biroja komunikācijas koordinatore Ieva Stūre aicina cilvēkus būt uzmanīgiem un pievērst uzmanību, kur viņi ir pierakstījušies uz vakcināciju. 

Skatītāja Ingrīda Cīrule bija neizpratnē, ka viņai e-veselībā parādās nepareizs vakcīnu skaits.

''Es biju pieteikusies "Manavakcina.lv". Man pienāca ziņa, 14. aprīlī saņēmu pirmo poti. Bija apmēram pēc trim nedēļām paredzētā otra pote – 7. maijā. Tad es iegāju ap maija vidu e-veselībā un – izrādās, ka man ir veiktas trīs potes! Vēl pa starpām viena pote ir 1. maijā," pastāstīja sieviete. Savukārt vietnē "Manavakcina.lv" Ingrīdai uzrādās pareizais saņemto vakcīnu skaits – divas potes. Kāpēc e-veselībai ir cita uzskaite?

"Informāciju par veikto vakcināciju pret Covid-19 valsts e-veselības sistēmā ievada ārstniecības iestāde, kurā iedzīvotājam ir veikta vakcinācija, piemēram, ģimenes ārsta prakse vai vakcinācijas kabinets. Ja iedzīvotājs, autentificējoties e-veselības portālā, konstatē, ka dati par viņam veikto vakcināciju pret Covid-19 nav pilnīgi vai korekti, iedzīvotājs var vērsties ārstniecības iestādē, kurā veikta vakcinācija, ar lūgumu veikt ievadīto datu pārbaudi un atbilstošus labojumus. Var arī vērsties Nacionālajā veselības dienestā, kurš sazināsies ar ārstniecības iestādi, kurā veikta vakcinācija un aicinās veikt ievadīto datu pārbaudi un atbilstošus labojumus," stāstīja Nacionālā Veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evija Štālberga.

LTV raidījums ''4. studija'' sazinājās ar Kuldīgas slimnīcu, kur vakcīnas saņemtas. Slimnīca atzina savu kļūdu, sakot, ka tā notikusi cilvēciska faktora dēļ, ievadot neprecīzus datus programmā. Problēma tikusi novērsta.

KONTEKSTS:

Pašlaik Latvijā vismaz vienu vakcīnas devu saņēmuši aptuveni 28% pieaugušo iedzīvotāju, kuri  vecāki par 16 gadiem, un sākts vakcinēt arī 16 gadus sasniegušus jauniešus.  

Kopumā līdz vasaras beigām plānots vakcinēt ap 70% iedzīvotāju.

Pieteikties vakcīnai pret Covid-19 iespējams vietnē www.manavakcina.lv, pa tālruni 8989, pie sava ģimenes ārsta vai darba devēja. Galvenais vakcinācijas mērķis ir pasargāt cilvēku no smagas saslimšanas ar Covid-19 un nāves.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti