Apmeklētāju rindu mazināšanai PMLP veidos 20 terminētas amata vietas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Valdība otrdien, 26. aprīlī, nolēma piešķirt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei (PMLP) finansējumu 223 812 eiro apmērā, lai no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 31. decembrim nodrošinātu 20 amata vietas uz noteiktu laiku, informēja Iekšlietu ministrijā.

172 334  eiro paredzēti papildu 16 klientu apkalpošanas speciālistu amata vietu ieviešanai, lai nodrošinātu labāku pakalpojuma pieejamību klientiem -  noformēt un saņemt personu apliecinošus dokumentus, tai skaitā uzturēšanās atļaujas un vīzas. Vēl 51 478  eiro paredzēti četru vecāko referentu amata vietu ieviešanai migrācijas jomā, paaugstinot kapacitāti migrācijas jautājumu risināšanā, tai skaitā uzturēšanās atļauju un vīzu noformēšanas un izsniegšanas jautājumos.

“PMLP kapacitātes stiprināšana ir bijusi nepieciešama jau sen. Tā kā dienestam šobrīd ir jānodrošina gan personu apliecinošu dokumentu izsniegšana, gan steidzamības kārtā jāizsniedz dokumenti Ukrainas bēgļiem, mums ir jālūkojas gan uz īstermiņa, gan ilgtermiņa risinājumiem. Šo amata vietu piešķiršana ir īstermiņa risinājums, kas ļaus nekavējoties pārvirzīt resursus tur, kur ir vislielākās rindas – Rīgā. Tai pat laikā lūkojamies arī uz ilgtermiņa risinājumiem, piemēram, sadarbību ar pašvaldību klientu apkalpošanas centriem, kuros drīzumā varēs iesniegt un saņemt personu apliecinošus dokumentus,” atzīmēja iekšlietu ministre Marija Golubeva ("Attīstībai/Par!").

Klientu apkalpošanas speciālisti sniegs pakalpojumus atbilstoši Latvijas reģionos pastāvošajam pieprasījumam, tādējādi nodrošinot PMLP sniegto pakalpojumu līdzsvarotību atbilstoši pieprasīto pakalpojumu veidam. Klientu apkalpošanas speciālisti lielākoties veiks pienākumus personu apliecinošu dokumentu noformēšanas un izsniegšanas jautājumos, taču pēc nepieciešamības tiks iesaistīti arī citu PMLP kompetences jautājumu risināšanā. 

Lēmums par 20 terminētu amata vietu izveidi PMLP pieņemts, jo pieaudzis pieprasījums saņemt PMLP pakalpojumus un palielinājusies kopējā klientu apkalpošanā iesaistīto darbinieku noslodze. Vienlaikus dažādu PMLP pakalpojumu pieprasījuma pieauguma rezultātā ar šī brīža PMLP klientu apkalpošanai pieejamajiem resursiem un migrācijas jomā iesaistīto darbinieku skaitu nav iespējams vienlīdz pilnvērtīgi nodrošināt gan Latvijas iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu pieejamību, gan trešo valstu pilsoņiem sniedzamo pakalpojumu pieejamību, tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotājiem paredzēto atbalsta pasākumu īstenošanu.

KONTEKSTS:

Jau ziņots, ka samilzusi problēma ar rindām uz PMLP pakalpojumiem. Ministre iepriekš stāstīja, ka garās rindas PMLP izveidojušās lielā mērā saistībā ar to, ka cilvēki Latvijā daudz piesakās bērnu dokumentiem, mazāk saistībā ar iestādes sniegto palīdzību Ukrainas civiliedzīvotājiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti