Aicina iekļaujošajām bērnu programmām piešķirt valsts finansējumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 3 mēnešiem.

Pēdējo gadu laikā arvien vairāk bērnu nespēj koncentrēties mācībām, neiejūtas klases kolektīvā, kļūst depresīvi un nevēlas apmeklēt izglītības iestādi. Lai bērniem varētu palīdzēt, astoņās lielākajās Latvijas pilsētās pirms diviem gadiem ar Eiropas Savienības atbalstu izveidoja “Iekļaujošās izglītības atbalsta centrus”. Tomēr centru darbība paredzēta vien līdz šī gada septembrim. Speciālisti uzskata, ka šādu bērnu un viņu ģimeņu problēmu risināšanā būtu jādomā par valsts finansējuma ieguldīšanu.

Mazais Jānis kopā ar Jēkabpils novadā vienīgo speciālo pedagoģi Initu cītīgi mācās. Bērns nāk no kuplas ģimenes. Viņš ir brālis vēl 10 bērniem. Šobrīd zēns kopā ar mammu ir atnākuši uz Iekļaujošās izglītības atbalsta centru Jēkabpilī.

Pēdējos gados arvien vairāk bērniem ir nepieciešama šādu speciālistu palīdzība. Tieši tāpēc, pateicoties Eiropas Savienības finansējumam, ir atvērti astoņi iekļaujošās izglītības atbalsta centri visā Latvijā.

“Es pārbaudu bērna zināšanas spējas, prasmes, lai varētu ieteikt viņam vispiemērotāko mācību programmu,” Latgales reģionālajai televīzijai stāsta speciālā pedagoģe Inita Kolkovska.

Viņa gan stāsta, ka pedagogi nav gatavi strādāt ar šiem bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, nevis tāpēc, ka viņi negribētu, bet viņi nav mācīti strādāt ar šādiem bērniem. “Ir ļoti viegli pateikt, ka šis ir smags un problemātisks bērns, bet tā nav. Mēs atrodam viņa stiprās puses, bērnam pat pēc gadiem šī programma nav vajadziga,” saka pedagoģe.

Jēkabpils centrā logopēds, psihologs, kā arī speciālais pedagogs kopš 2011. gada augusta veikuši profesionālas izpētes jau vairāk nekā ar 335 bērniem, konsultācijas sniegtas 226 pedagogiem, vairāk nekā 700 vecākiem un arī valsts iestāžu darbiniekiem. Ģimenes savas atvases vedušas ne tikai no Jēkabpils novada, bet arī Kokneses, Madonas, Aizkraukles un pat Ogres. Latvijā šobrīd trūkstot speciālistu, kuri varētu diagnosticēt, kas īsti ar bērnu notiek. Kāpēc ir uzvedības problēmas mājās un vispār zūd motivācija ne tikai mācīties, bet arī apmeklēt skolu.

“Ir situācijas, kad nav pamanītas redzes vai dzirdes problēmas. Protams, [jāseko], kā attīstās valodiņa, kustības, sīkā motorika, matemātikas uzdevumus kā viņš var veikt, kā ar krāsu pazīšanu,” televīzijai stāsta Jēkabpils Iekļaujošās izglītības centra vadītāja Sarmīte Sofronova.

Jo ātrāk speciālisti nosaka bērna problēmu, jo vieglāk ar to cīnīties ne tikai mājās , bet arī skolā, uzlabojot bērna pašsajūtu, kā arī sniedzot viņam iespēju atkal iejusties klases kolektīvā un iegūt kvalitatīvu izglītību.

“Man kā centra vadītājai ir liels prieks, ka zvana no skolām, zvana pedagogi, vadītāji, ka bērns kļuvis arī sekmīgāks, pateicoties šīm rekomendācijām,” saka Sofronova.

Jēkabpils Izglītības atbalsta centra speciālisti ir gatavi ne tikai palīdzēt bērniem, kuriem radušās problēmas skolā, bet arī lasīt lekcijas, daloties ar savām zināšanām. Viņi cer, ka bērnu problēmu risināšanā iesaistīsies arī valsts un uzsāktais darbs turpināsies pilnvērtīgi, jo pagaidām centra darbība projekta ietvaros paredzēta tikai līdz ši gada septembrim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti