«RB Rail» vadītājs: «Rail Baltica» būs liela nozīme ekonomikas sildīšanā pēc «Covid-19» krīzes

Ceturtdien, 23.aprīlī, tiešsaistē notiks “Rail Baltica” forums piegādātājiem, nozares profesionāļiem un sadarbības partneriem. Forumā plānots sniegt pārskatu par projekta gaitu, plānotajiem iepirkumiem un sagatavošanās darbiem liela mēroga būvniecībai, kas Igaunijā jau sākusies, bet Latvijā sāksies šā gada beigās. Klātienes forums, kāds notika iepriekšējos trīs gadus, ārkārtējās situācijas dēļ pārcelts uz oktobri.

Tiešsaistes forums sāksies pulksten desmitos “Rail Baltica” mājaslapā un notiks angļu valodā. Kā Latvijas Radio pastāstīja kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna, būtiska foruma tēma šogad būs tas, kā “Rail Baltica” projekts var palīdzēt Baltijas valstu ekonomikām atveseļoties pēc “Covid-19” radītās krīzes.

Driksna: "Rail Baltica" projektam būs liela nozīme ekonomikas sildīšanā pēc "Covid-19" krīzesMāra Rozenberga

    Paša projekta gaitu ārkārtas situācija būtiski nav ietekmējusi un projektēšana turpinās, kā plānots, uzsvēra Driksna.

    “Gadījumā, kad ekonomika “piebremzējas”, ir ļoti būtiski sniegt investīcijas, lai ekonomiku “sildītu”. Un “Rail Baltica” projekts, kas ir investīciju projekts ar 85% atbalstu no Eiropas Savienības, sniedz būtisku ieguvumu tautsaimniecībai,” sacīja Driksna.

    “Veicot būvniecības darbus, tas rada darba vietas desmitiem tūkstošu cilvēku visā Baltijā, kā arī veicina netiešo, saistīto nozaru attīstību, tai skaitā transports, loģistika, dažādu materiālu piegāde un ražošana. Tāpēc ir būtiski, ka šajā momentā, kad ekonomikai ir nepieciešams finansējums, ir šāda mēroga projekti, kas to var sniegt. “Rail Baltica” projektā ir paredzētas apmēram 5,8 miljardu eiro investīcijas trijās Baltijas valstīs. (..) Es teiktu, ka uzrāviens faktiski sākas jau šogad. Projektēšanas darbi notiek ļoti aktīvi, arī būvniecības darbi sākas jau šajā gadā. Protams, lielākais apjoms ir paredzēts laikā no 2022. līdz 2024.gadam, bet darbi sākas jau šogad un mēs fiziski varam redzēt jaunas darbavietas – gan šogad, gan īpaši nākamajā un aiznākamajā gadā,” pauda Driksna.

    KONTEKSTS:

    "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

    Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti