Sadaļas Sadaļas

Panorāma

Atbildes uz jautājumiem par Covid-19

Panorāma

Panorāma

Attālināti gan rēķini, gan kredītbrīvdienas

Bankās darbība attālināti - kā rēķini, tā kredītbrīvdienas

90% no visiem 1300 bankas “Citadele” darbiniekiem strādā attālināti. No savām virtuvēm un viesistabām darbinieki gan atver jaunus kontus un palīdz pensionāriem veikt ikmēneša rēķinu apmaksu, gan kārto kredītbrīvdienas tiem, kurus Covid-19 laika krīzes skārusi vissmagāk. Jau 1000 klientu paziņojuši, ka nespēj veikt maksājumus par dzīvokli vai kādu aizņēmumu un tagad attālināti tiek meklēti risinājumi.

“Citadeles” Privātpersonu direkcijas vadītāja Baltijā Anna Fišere-Kaļķe stāsta, ka attālinātajam darbam ir traucējoši faktori. "Tur sēž mans bērns, tikko izkāpis no gultas un, visticamāk, visiem tagad vajadzētu mācīties attālināti. Pačukstēsim patiesību, mēs mācāmies vakarā, jo mamma ir aizņemta. Pieskrien kāds vai suns sāk riet. Visa konference sāk smieties, jā, tas ir emocionāli, bet uz problēmu risināšanu tas noņem fokusu," saka Fišere-Kaļķe.

Lielākā daļa bankas darbinieku strādā no mājām. Arī 80% visu bankas darbību var veikt attālināti. Filiāles strādā pēc pieraksta. Katram klientam savs laiks. "Gan Lietuvā, gan Igaunijā, gan Latvijā un nevajag vairs spiest podziņu, nāk uz savu laiku, ievērojam visus aizsarglīdzekļus," skaidro Fišere-Kaļķe.

Anna Fišere-Kaļķe

Zvanu skaits uz banku dubultojies, bet saziņā ar klientu izmanto visus iespējamos rīkus un lietotnes. Jau 1000 klienti ziņojuši par savām maksātspējas problēmām. "Lielākā daļa - 65% - ir privātpersonas un 35% juridiskās personas, nevar strādāt, nācās aizvērt durvis. Un mēs katram meklējam risinājumus. Jo situācijas ir dažādas, termiņi un maksājumi ir dažādi. Kredītbrīvdienas var būt gan 3, gan 6 mēneši, skatāmies pēc situācijas," tā Fišere-Kaļķe.

Taču dažiem tieši krīzē esot uzrāviens. Attālinātajā pārdošanā un e-komercijā apgrozījums desmitkāršojies. Četras reizes pieprasītāks kļuvis īpaši riska grupai -  senioriem -  radīts pakalpojums, kas ļauj attālināti - pa telefonu - veikt jebkādus pārskaitījumus.

Sapulcē piedalās arī Maksājumu karšu pakalpojumu pārdošanas daļas sadarbības vadītāja Valda Orina. Košais fona plakāts rada iespaidu, ka viņa ir bankā. Bet nekā. Brīvības ielas trokšņus dzīvoklī slāpē aizvērtais logs. Aiz bankas identitātes zīmes paslēpies ledusskapis.

Valda Orina

"Šis baneris tiek atrullēts katru rītu, kamēr es dzeru kafiju, kāpēc? Lai klientam un sadarbības partnerim būtu uzticamība, ja es esmu legingos, tad vismaz ir uzticamība par to, ka banka. Paskatoties apkārt, tu aizmirsti, ka tev ir ledusskapis, un izpaliek mazās našķošanās un knakstīšanās," saka Orina.

Viņa nešaubās, ka ir bankas pakalpojumi, kas arī pēc krīzes noteikti paliks attālināti. Jo tā vienkārši ir ērtāk. "Uztaisi selfiju un savu dokumentu fonā un pasūti karti, atveram kontu, šādas izglītošanas. Un ar uzņēmumiem, ar juridiskām personām veidojam video konferences," skaidro Orina.

Tomēr Valda skumst pēc kolēģiem. "Es ļoti ceru, ka tomēr varēšu doties arī uz ofisu, satikt liftos kolēģus, pie kafijas aparāta uzsist mazu klaču un, protams, protams, - klienti!" tā Orina.  Agri no rīta vai tad, kad darbs pabeigts, Valda dodas skriet. Dzīve Covid-19 laikā neapstājas, tā tikai rit savādāk. Arī bankā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt