Vācijas raidorganizācija "Deutsche Welle" ziņoja, ka vilciena izmēģinājumi notiek kopš 2018. gada. Divi vilcienu sastāvi, kurus darbina "zaļā" degviela, pārvadājumus veica starp četrām pilsētām un pierādīja savu efektivitāti.
Šajā reģionā nav plānota dzelzceļa elektrifikācija, un vietējās varas iestādes vēlējās atrast ekoloģisku alternatīvu dīzeļlokomotīvēm. Jaunie sastāvi nomainīs 15 vecos un ļaus dzelzceļa uzņēmumam ietaupīt 1,6 miljonus litru dārgās un videi nedraudzīgās dīzeļdegvielas.
Lejassaksijas projekts nav vienīgais, un "Alstom" pasūtīti vēl 27 ūdeņraža vilcieni, kas apkalpos piepilsētas neelektrificētos maršrutus pie Frankfurtes.
Savukārt Bādenē nākamgad gatavojas izmēģināt ūdeņraža vilcienu, ko izstrādājusi vietējā kompānija "Siemens". Šie vilcieni saņem elektrību no jaudīga akumulatora, kuru uzlādē ķīmiskā reakcija starp ūdeņradi un skābekli.
Zīmīgi, ka tieši šonedēļ tika parakstīts līgums ar Kanādu par sašķidrinātā ūdeņraža importu no 2025. gada.