Izrādes pamatā ir luga „Viļņa – Dakāra”, kuras autors ir pazīstams lietuviešu rakstnieks, dzejnieks, publicists Sigits Paruļskis. Viņa rakstīšanas stils tiek raksturots kā tiešs un šokējošs. Par savu daiļradi autors saņēmis vairākus apbalvojumus, un viņa darbi ir tulkoti vairāk nekā 12 valodās.
Tieši šādu izrādi Daugavpils teātris izvēlējies kā noslēdzošo šajā sezonā un atzīst, ka tas nav nejauši, bet pat simboliski, jo pati sezona teātrim bijusi eksperimentiem pilna, smaga, bet ar savu gandarījumu.
Uz Daugavpils teātra lielās skatuves izvietota milzīga mašīna, tāda, kas var braukt pa tuksneša smiltīm, jo jaunās un šajā sezonā pēdējās izrādes „Divi smiltājā” sižets risinās tieši tuksneša saulē, kur laulātais pāris devies rallijā piedzīvojumu un asu izjūtu meklējumos.
Par stāsta varoņu telpu un līdz ar to arī neparasto skatuves noformējumu parūpējies scenogrāfs Kristaps Skulte, līdzizdzīvojot uz skatuves notiekošo attiecību attīstību, kas vērsta uz pārdomām.
Izrāde „Divi smiltājā” nav gluži nejauši izvēlēta kā noslēdzošā Daugavpils teātrim šajā sezonā, ir te sava simboliskā jēga, atklāj izrādes režisors un Daugavpils teātra direktors Oļegs Šapošņikovs.
"Gribētos jau, protams, teikt, ka tas ir kaut kas ļoti simbolisks, bet varbūt arī nē. Šī sezona mums bija smaga, es teiktu. Un sezonas sākums bija ļoti dīvains, un ne vienmēr veicās tā, kā gribējās," saka Šapošņikovs. "Simbolisko šeit var saskatīt tikai vienā - izrāde domāta tam, lai viss beigtos labi."
Savējie sapratīs, kas zaudēts un kas noticis teātrī, un šis lietuviešu rakstnieka, dzejnieka un publicista Sigita Paruļska lugas iestudējums ir tieši tas, ar ko sezonu, apliecinot, ka teātris kā ģimene ir noturējies kopā, ir arī labs sezonas noslēgums, saka Oļegs Šapošņikovs
Kā eksprimentu pilnu šo sezonu, kas beigusies labi, vērtē arī Daugavpils teātra valdes locekle Rita Strode, ko aizkulisēs sauc arī par „teātra mammu”.
"Viss izdevās," uzsver Strode. "Šis gads bija interesants arī ar to, ka mēs atjaunojām Daugavpils teātra dienas Rīgā. Pilnas zāles bija. Es ļoti ceru, ka skatītājiem mūsu mākslinieciskais devums tiešām patika. Es droši varu teikt, ka mūsu teātris, mūsu aktieri, mūsu mākslinieciskais vadītājs Oļegs Šapošņikovs izdarīja visu, lai Daugavpils teātris tagad ir tāds pats kā visi Latvijas teātri - ar savu rozīnīti."
Rozīnītes novērtē arī skatītāji, tie ir galvenie vērtētāji un arī teātra atbalstītāji.