Kultūras Rondo

Klases kultūra Padomju Latvijā. Stāsta Iveta Ķestere

Kultūras Rondo

Mazo formu porcelāna izstāde “Prāta fitness” mudina domāt par prāta treniņu

Galerijā "Māksla XO” aplūkojama Ivara Heinrihsona izstāde "Haosa teorija"

Ivars Heinrihsons izstādē «Haosa teorija» rāda iepriekšējo izstāžu esenci

"Haoss ir manī, tāpat kā zirgs ir manī, ” – atzīst mākslinieks Ivars Heinrihsons, kura jaunākajai izstādei galerijā "Māksla XO" dots nosaukums "Haosa teorija". Ivara Heinrihsona līniju mudžekļi un to dinamika top par precīzu vizuālu skaidrojumu pašai haosa teorijai.

"Šī atšķiras, ka atbilstoši tēmai, es pārskatu to, kas ir darīts iepriekš. Atklāju, ka tas ir aktuāls šodien. Šaurāk man, bet plašāk apziņas, sajūtu līmenī tēma aktuāla. Tā rosina arī uz tīrāku formu. Atšķirībā no iepriekšējiem zirgu te mazāk redz, lai arī tas ir rosinošais," par savu izstādi stāsta mākslinieks Ivars Heinrihsons.

Kā šī izstāde atšķiras no iepriekšējām, kur varēja pazīst zirgus, balerīnas, klavieres? Šeit esot esence no tā visa.

"Haoss ir manī, atklāsme spārnoja šai idejai. Tas ir nevis kaut kas peļams, bet tas ir labs un radošs. Kā vēstījums tas varētu būs skatītājam atraisīties, nebūt tik stīvam, tik kārtīgam. Cita lieta – sakārtotam. Šajā izstādē es it kā sakārtoju savas haotiskās domas.

Tas izpaužas kā daudzveidība, kā zīmes katrai virzībai, ko haoss ar savu nenoteiktību un šaubām ietver. Šaubīties nav nekas slikts," uzskata Heinrihsons.

Ir sajūta, ka mākslinieka darbi top triepieniem, viegli un ātri.

"Tā ir tā būtība, kas manī ir, žestikulācija. Tas tā izskatās, bet tapušas, kadrējot zīmējumus un skices, kas radušās kādā iedvesmā. Šeit eksponēju zīmju veidā, pozicionējot haosa izpausmes virzības," skaidro Heinrihsons.

Stāstot par darbu nosaukumiem, mākslinieks atzīst, ja agrāk kustība saistījās ar zirgu, baletu, klavieru stīgām, tagad kustība palikusi, bet ir pakārtota.

"Zirgs visos ir, bet pakārtots," tā Heinrihsons. "(..) Viņā arī mīt haoss, tādēļ pieņemu kā savējo, proti pēc kustības. Bez kustības nerodas idejas. Skrējiens, ceļš – kādreiz darbi saistījās ar šādiem nosaukumiem, šeit varētu saukt Haoss 1, Haoss 2, Haoss 3."

Taču uz lapiņas māksliniekam piefiksēti citi nosaukumi – Svītras, Skrējiens, Zīmē, Gaišais, Tumsa.

"Šī ir izpausme tai vēlmei kļūt tīrākām, nonākt pie sevis, savas būtības. Mērķis arī aicināt skatītājus pasākties, kas tev ir būtisks, nevis nomaskēt vai slēpt, kādēļ dzīvo pasaulē, kas svarīgs," atzīst Heinrihsons.

Savukārt Liepājā koncertzāles "Lielais Dzintars” vestibilā vēl šonedēļ skatāma trīs Heinrihsonu – Helēnas, Annas un Ivara kopīga izstāde "Sajūtu taksonomija. Heinrihsoni”.

Liepājā Ivars Heinrihsons rāda lielformāta gleznu sēriju "Kods", kas ir daļa no izstādes projekta, kurš pagājušā gadā risinājās Spānijā Abstraktās mākslas muzejā.

Būt mainīgam savā nemainībā, tāds ir mākslinieka lozungs. Par to, ka viņam tas izdodas, īpaši var pārliecināties viņa jaunākajā izstādē.

Ivara Heinrihsona personālizstāde "Haosa teorija” galerijā "Māksla XO” skatāma līdz 6.janvārim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti