Rīta Panorāma

Intervija ar grupu «Audiokvartāls»

Rīta Panorāma

Tokijā uzziedējušas sakuras

Kā iekārtot veselībai drošu darba vidi mājās?

Kā iekārtot veselībai drošu darba vidi mājās?

Ilgstošam darbam ar datoru nepieciešams iekārtot drošu darbu vidi, lai nākotnē nerastos muguras, acu un vēnu problēmas. Brīdī, kad daudziem jāstrādā no mājām, par drošu darba vidi tiek aizmirsts. Kādai gan mājās, gan birojā būtu jābūt pareizai strādāšanas pozai pie datora, un cik bieži ir jāpaņem neliela pauzīte, lai atpūtinātu muskuļus, prātu un redzi?

Ja daudzās darba vietās tiek pievērsta uzmanība tam, lai cilvēkiem, kuriem ilgas stundas jāsēž pie datora, darba vide ir iekārtota ergonomiski pareizi, tad, strādājot no mājām, tam uzmanība tiek pievērsta mazāk. Tas nākotnē var radīt nopietnas veselības problēmas, sākot ar sāpēm mugurā un beidzot ar vēnu ārstēšanu.

"Sāk sāpēt plecu josla, ir saspringta muskulatūra, var parādīties galvassāpes. Visdrīzāk pēc kāda laika cilvēkiem būs nepieciešama medicīniska palīdzība," skaidroja Stradiņa slimnīcas fizioterapeite Dace Driba.

Lētāk ir iekārtot drošu darba vidi, nekā pēc tam tērēt naudu veselības problēmu novēršanai.

Strādājot ar datoru, jāievēro daži vienkārši principi. Vispareizāk būtu sēdēt biroja krēslā, kuram ir atzveltne.

"Vislabākais ir atbalstīt muguru pret atzveltni, ja krēsls ir pietiekami ērts. Piebraucam tuvu klāt savam galdam tā, lai rokas būtu virs galda," stāstīja fizioterapeite.

Sēžot pie datora, mugurai ir jābūt taisnai, kājām saliektām apmēram 90 grādu leņķī. Arī rokas ir saliektas aptuveni 90 grādos. Acīm jābūt vienā līmenī ar monitoru vai nedaudz, nedaudz augstāk.

"Noteikti neaizmirst, ka ilgstoši skatoties ekrāna, vajag atslogot redzi. Paskatāmies kaut kur tālumā,

neskatāmies visu laiku intensīvi tikai ekrānā. Un galvenais, lai nav ieraduma sajūta, ka gribam pabīdīt galvu uz priekšu," sacīja Driba. "Pēc pasaules vadlīnijām, ir tā, ka 20 minūtes sēžam un tad mēs varam 2–3 minūtes piecelties kājās, izstaipīties, atliekties un tad atkal atgriežamies pie darba.

Klēpjdators nebūs ērtākais rīks ikdienas darbam.  Strādāšana guļot dīvānā nebūs veselīga. Arī ar klēpjdatoru ir jāstrādā pie galda. Dators būtu jānovieto uz paaugstinājuma, piemēram, uz grāmatām un tam klāt jāpieslēdz tastatūra un pele, jo tikai tā varēs nodrošināt pareizu sēdēšanas pozu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt