Pie 45 metrus garās automodeļu trases, kur par Jelgavas 750 jubilejas kausu sacenšas astoņas interešu izglītības iestāžu komandas, valda tādas pašas emocijas kā īstās autosporta sacensībās.
„Grūtākais ir tā paša modeļa salikšana un saprašana, kā braukt īsti, jo katrai trasei ir savas īpašības. Modelis ir pats svarīgākais šajā visā. - Nākotnē varētu tevi ieraudzīt arī lielajā trasē? - Viss ir iespējams. Ar kartingu patīk braukt, ar īsto mašīnu arī patīk. Man patīk pieņemt jaunas iespējas,” atzīst Diāna Vidnere, Rīgas Motormuzeja komandas dalībniece. Bet valmierietim Evertam Hennelim šīs jau ir otrās sacensības.
Kā jau autosportā, arī šeit ir gan mehāniķi, gan piloti, kuru galvenais uzdevums sešu stundu laikā nobraukt pēc iespējas vairāk apļu.
Sacensību organizators Māris Kalniņš stāsta: „Komanda, kura sastāv no četriem cilvēkiem, uz sacensībām sagatavo vienu automodeli, tas jāsagatavo konkurētspējīgs, lai viņš sešas stundas būtu konkurētspējīgs braukt pa trasi. Trase sastāv no astoņiem celiņiem, un katra komanda izbrauc pa savu celiņu, tad trases datorprogramma visu skaita kopā.”
Pagaidām jaunie braucēji auto vada ar podziņām uz pults, un gluži tāpat kā uz šosejas arī šeit noteicošais nav trases garums, bet gan tās kvalitāte un braucēju meistarība. Komandu pedagogi, arī Rīgas Motormuzeja automodelisma pulciņa skolotājs Pēteris Dūnis ir pārliecināti, ka automodelisms ir drošas braukšanas sākumskola:
„Jo tāpat kā šeit uz trases automodeļiem, arī ceļu satiksmē ir vajadzīga laba reakcija, spēja paredzēt notikumus un spēja izvairīties no bīstamām situācijām.”
Šīm sacensībām jau ir sena vēsture, un par godalgotajām vietām sīvākā konkurence visbiežāk ir starp jelgavniekiem un valmieriešiem. Arī šoreiz uzvarētāja gods mājiniekiem. Otrā vieta Rīgas Motormuzeja komandai, bet trešā valmieriešiem.