
Dzīve & stils / Motori


Iekļūšana pat nelielā satiksmes negadījumā var pamatīgi pabojāt nervus un omu. Lai arī cietušajai pusei teorētiski viss ir kārtībā – ir OCTA polise, un apdrošinātāji sedz izmaksas, bet serviss visu izdara, tomēr ne vienmēr process norit raiti un iesaistītās puses var labi saprasties. Kāds vīrietis pēc negadījuma, kuru izraisīja cits autovadītājs, neapmierināts ar pieredzi autoservisā, kur, viņaprāt, nav salabots viss, kas būtu jāsalabo, turklāt process ildzis četrus mēnešus, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Šajā pavasarī uz Latvijas ceļiem gājuši bojā jau trīs mototransporta līdzekļu vadītāji. Eksperti aicina motociklu vadītājus uz ceļiem parūpēties par savu drošību un rēķināties, ka autovadītāji viņus var neredzēt. Tāpat īpaši uzmanīgiem jābūt vietās, kur notiek bedrīšu remonti, – tātad daudzviet Latvijā.

Latvijā veiktā aptauja liecina, ka katrs piektais autovadītājs braukšanas laikā novērš uzmanību no ceļa, jo koncentrējas uz citām lietām. Kādas sekas var draudēt, ja jūtamies pārāk komfortabli pie stūres, runājot ar citiem vai ēdot?

Noslēgusies auto izstāde Rīgā, Ķīpsalā, – tur pulcējās ātrāko, skaļāko, spilgtāko un retāko auto īpašnieki. Vairums entuziastu saka, ka auto pārbūvē sava prieka pēc un tas ir tik dārgi, ka citiem hobijiem līdzekļu neatliek. Tomēr, redzot publikas sajūsmu, nožēlas nav.

Kāds Imantas iedzīvotājs Rīgā sabojājis savu automašīnu, iebraucot bedrē. Kā izrādījās, bedre izveidojusies ūdensvada plīsuma dēļ, bet automašīnas īpašniekam saņemt kompensāciju no uzņēmuma SIA "Rīgas ūdens" neesot nemaz tik viegli. Uzņēmumā skaidroja, ka īpašniekam līdz ar iesniegumu kompensācijas saņemšanai jāiesniedz arī fotogrāfijas un cita veida dokumentācija, kas pierāda negadījuma faktu, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Oficiāli ir sākusies motosezona, tāpēc Valsts policija aicina motobraucējus rūpēties par savu drošību un pirms došanās ceļā, ievērot vairākus drošības pasākumus. Tāpat, iestājoties siltākam un sausākam laikam, Valsts policija ir arī atsākusi ceļu satiksmes uzraudzību ar motoekipāžām.

Par lietotu auto stāvokli vienmēr būs virkne jautājumu, uz kuriem nevarēs atbildēt. Pēc iespējas drošāku pirkumu varētu izdarīt tad, kad pārbaudīta spēkrata vēsture, izdibināti nobraukuma rādītāji, izraudzīts uzticams pārdevējs. Tomēr pirms iegādes auto vajadzētu pārbaudīt arī servisā, portālam LSM.lv norādīja vairāki eksperti, uzsverot, ka autoservisa ieteikumos der ieklausīties arī situācijās, kad noskatīto vāģi rosina nepirkt.

Šī gada moto sezona Latvijā sākusies ar vairākiem traģiskiem satiksmes negadījumiem, kuros cietuši un miruši cilvēki. Vēl pirms oficiālās moto sezonas atklāšanas, kas gaidāma šajā nedēļas nogalē, gājuši bojā trīs motociklisti, bet 14 ievainoti, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), norādot, ka tik traģisks sezonas sākums nav bijis sen.

Lai brauktu pa Latvijas galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ar transportlīdzekli, kura masa pārsniedz 3000 kilogramu, ir jāiegādājas vinjete jeb jāsamaksā autoceļu lietošanas nodeva. To iespējams izdarīt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), tomēr ir šoferi, kuri uzskata, vinjetes iegādes process nav gana ērts un pārdomāts, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija". Kāds šoferis nezināšanas dēļ saņēmis 500 eiro lielu naudas sodu.

Kad konkrētā teritorijā notikuši plūdi, ar lietotu automašīnu iegādi no attiecīgā apvidus jāuzmanās 4 līdz 6 mēnešu periodā. Tā uzskata Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Līdz ar pavasara iestāšanos pamodušies arī motociklisti, kuri arvien biežāk manāmi pilsētu ielās un uz ceļiem ārpus apdzīvotām vietām. Tieši pavasaris uzskatāms par bīstamāko laiku motociklistiem, jo autovadītāji viņus uz ceļiem vēl nav pamanījuši. Arī paši motobraucēji vēl nav iesildījušies un sajutuši no jauna, kā tad uz ielas uzvedas viņu dzelzs rumaks.

Latvijā jau pirms gada apzināta problēma, ka nav, kas pārbauda un sertificē saspiestās dabasgāzes jeb CNG iekārtas automašīnās, tāpēc prasība par obligātām pārbaudēm pagaidām atcelta, tomēr pēc viena šāda auto eksplozijas eksperti atgādina – iekārtas ir drošas, taču šādu auto īpašniekiem tās regulāri jāpārbauda, ziņoja "4. studija".

Latvijā Autoceļu uzturēšanas nodeva jeb vinjete ir maksa par galveno un reģionālo autoceļu izmantošanu ar kravas automašīnām. Tomēr tās iegādes sistēma nav tik ērta, kā tas ir, piemēram, OCTA gadījumā, jo, nopērkot vinjeti pirms iepriekšējās termiņa beigām, periodi pārklāsies un var sanākt pārmaksāt, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Pirms vairākiem mēnešiem Rīgā, Valguma ielā, no nenotīrīta mājas jumta krītošs ledus sasita kādas automašīnas priekšējo vējstiklu, taču apsaimniekotājs SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" atsakās izmaksāt kompensāciju un neatlīdzina radītos zaudējumus 150 eiro apmērā, ar ko nemierā ir automašīnas īpašnieks, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Viens no intensīvāk noslogotajiem pagalmiem Rīgā atrodas Dzirciema ielā 24. Te ceļazīmes netiek ievērotas un autovadītāji traucas tam cauri, jo šādi atraduši veidu, kā apbraukt satiksmes sastrēgumus. "Šoferu visatļautība dzen izmisumā," saka vietējie iedzīvotāji. Viņi saskaitījuši, ka saspringtākajās rīta un vakara stundās cauri pagalmam izbrauc vidēji 200 līdz 300 automašīnu. Gan apsaimniekotājs, gan policija atzīst, ka situācija patiesi nav pieņemama. Lai gan piecus gadus nav risinājuma, kas dotu rezultātu, tomēr atbildīgajās iestādēs solīts meklēt veidus, kā atturēt autovadītājus no traukšanās cauri šim pagalmam, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

1100–2500 eiro gadā par obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) polisi – daudziem var šķist daudz, bet tāda ir daudzu taksometra vadītāju realitāte. Lai gan apdrošinātāju asociācijā norādīja, ka statistiski taksometra šoferi biežāk iesaistīti negadījumos, tomēr nav arī pareizi visus "bāzt vienā maisā". Vienlaikus risinājuma īsti nav, jo katra apdrošināšanas kompānija var noteikt savu cenu, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Šogad 1. janvārī spēkā stājušos prasību par automašīnu saspiestās dabasgāzes (CNG) balonu inspicēšanu atcels līdz brīdim, kamēr tiks izstrādāts un pieņemts jauns regulējums attiecībā uz šādu transportlīdzekļu periodisko pārbaužu veikšanu, paredz valdībā atbalstītie grozījumi noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa.

Lai gan jau pirms gada apzināta problēma ar to, ka Latvijā nav, kas pārbauda un sertificē saspiestās dabasgāzes jeb CNG iekārtas automašīnās, kuras darbina šī gāze, Satiksmes ministrija tā arī nav radusi risinājumu sertifikācijas problēmai ar CNG gāzi darbināmiem transportlīdzekļiem.

Jau aptuveni gadu Jelgavas ielās kursē četri elektriskie autobusi. Kāda ir pilsētas pieredze ar šiem transportlīdzekļiem? Kā atzina elektroautobusa vadītāja, tie ir jaudīgi, taču slidenā laikā bremzēšanas ceļš ir garāks nekā ar ierastajiem autobusiem. Taču izmaksu ziņā tie ir krietni lētāki par autobusiem, ko darbina ar dīzeļdegvielu.

Jau tuvākajā desmitgadē pasaulē pamazām pāries uz elektromobiļiem, un šim transporta veidam ir savas īpatnības. Eksperti Norvēģijā veica testus ziemas apstākļos, un uzsver, ka tos efektīvākus padara auto "uzsildīšana" pirms braukšanas.
Svarīgākais šobrīd



















Interesanti



