Kultūras ziņas

Izstādē godina Veras Muhinas tēlniecību

Kultūras ziņas

Mūžībā aizgājis izcilais operators Mārtiņš Kleins

Gulbenē otro dzīvi uzsāk lokomotīve Ferdinands

Gulbenes bānītis pasažierus pārvadās ar atjaunoto tvaika lokomotīvi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Gulbenē piektdien, 13.jūnijā, pēc sešu gadu restaurācijas atklāts tvaika lokomotīve Gr-319. Par godu vācu grāfam un inženierim Ferdinandam Cepelīnam lokomotīvei dots vārds Ferdinands.

Restaurētā tvaika lokomotīve tagad tiks izmantota tūristu pārvadāšanai Gulbenes - Alūksnes šaursliežu dzelzceļā jeb Bānītī, kas ir valsts nozīmes vēstures piemineklis un iecienīts tūrisma objekts.

Šobrīd Baltijas valstīs Bānītis ir vienīgais šaursliežu dzelzceļš, kur joprojām notiek regulārie pasažieru pārvadājumi, izmantojot vēsturisko ritošo sastāvu un dzelzceļa infrastruktūru. 2013.gadā Gulbenes - Alūksnes bānītim tika nosvinēta 110 gadu jubileja.

Tvaika lokomotīve Gr-319 izgatavota 1951.gadā Vācijā pēc Padomju Savienības pasūtījuma. Līdz 1964.gadam lokomotīve tika izmantota Latvijā - Liepājas lokomotīvju depo, no kurienes pārvesta uz Ukrainu. 1990.gadā tā nonāca Lavasāres šaursliežu dzelzceļa muzeja kolekcijā Igaunijā. Uz savstarpējās sadarbības līguma pamata 2007.gadā lokomotīve tika nodota SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" rīcībā.

Lokomotīves restaurācija tika sākta 2008.gadā, tās atjaunošanu SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" speciālisti, atsevišķos darba posmos piesaistot Bānīša voluntierus, tajā skaitā "Latvijas dzelzceļa" darbiniekus.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti