Dzīve & Stils / Pilsētvide
SIA "Rīgas satiksme" nodrošinātais 1. trolejbusa maršruts Ģertrūdes ielu remontdarbu dēļ slēgts pirms diviem gadiem – 2021. gada 16. augustā. Nu tas teju vai dzen izmisumā vietējos, jo kājām iznākot mērot 2 līdz 3 kilometrus, kas, īpaši cilvēkiem gados un arī mazākajiem skolēniem, nav nedz vienkārši, nedz arī droši, ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija". Tikmēr Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentā sola 1. trolejbusa maršrutu šoruden atjaunot.
Latvijas Nacionālās bibliotēkas 104. dzimšanas dienas svētku programmas ietvaros notiek diskusija "Dabas labsajūta pilsētā". Tajā šķetina jautājumus pat to, vai pilsētvide ir piemērota dzīvotne parkos, dārzos un citviet pilsētas zaļajās zonās mītošās faunas un floras labsajūtai, kā varam to vairot un kam jāpievērš uzmanība, lai nodrošinātu pēc iespējas labdabīgākus apstākļus pilsētvides dzīvotnēm.
Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" vāc parakstus par speciālu novietošanas zonu ieviešanu nomas elektroskrejriteņiem. Iniciatīvas mērķis ir uzlabot kārtību un panākt, ka skrejriteņi netraucē gājējus un citus ceļu satiksmes dalībniekus. Vai šādas zonas ir nepieciešamas un vai pie to izveides jau strādā? –
Visbiežāk satiksmes negadījumi notiek tieši pirms un pēc svētkiem un darba dienās laikā no 17.00 līdz 18.00, kad satiksme ir visaktīvākā, norādīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) valdes loceklis Juris Stengrevics. Lielākoties negadījumu pamatā ir steiga, laika neplānošana, un tas rada stresu un mudina uz agresīvāku braukšanu, vēlmi mainīt joslas un veikt apdzīšanas manevrus.
Mūsdienīgas arhitektūras tendences ir vērstas uz zaļāku vidi, otrreizēju materiālu izmantošanu un vides pieejamību, taču tas ir process, ko pilsētā realizēt ir izaicinoši. Šobrīd būtu vairāk jādomā arī par to, kā saglabāt un pārveidot jau esošās ēkas, nevis būvēt jaunas, kas bieži ir izdevīgāk, Latvijas Radio raidījumā "Kā labāk dzīvot" vērtēja arhitekti un dizaineri.
Lai gan tām ir liels potenciāls, ūdensmalas ir visneatklātākais un slēptākais dārgums Latvijā. Cilvēkiem aktīvāk iesaistoties, ūdensmalas varētu kļūt par unikālu piedāvājumu, kas gan piesaista tūristus, gan vieno vietējos iedzīvotājus, Latvijas Radio raidījumā "Kā labāk dzīvot" pauda biedrības "Ūdensmalu attīstībai" valdes priekšsēdētāja Sandra Zilberta.
Rīgas apkaimēs pašvaldība turpina ieviest ātruma ierobežojuma zonas. Šonedēļ tās ir parādījušās Imantā un Skanstē, kur noteiktās teritorijās attiecīgi var braukt tikai 20 un 30 kilometrus stundā. Lielu rezonansi tas izraisīja sociālajā platformā "Facebook", kur iedzīvotāji par jauno kārtību izsakās lielākoties negatīvi.
Livonijas ordeņa pilsdrupas, bijušās firsta Līvena muižas siltumnīcas un 260 gadus vecs siera namiņš, kāds Latvijā saglabājies vienīgais – šie apskates objekti Smiltenes viesiem bija mazāk zināmi tāpēc vien, ka ilgus gadus gaidījuši sakopšanas darbus. Tagad smiltenieši pie tiem ķērušies. Kā šajā Latvijas pilsētā izdodas noslaucīt putekļus senvēstures objektiem?