
Dzīve & Stils / Pilsētvide


Ieilgušā sausuma un karstā laika dēļ Rīgas pašvaldība aicina iestādes, uzņēmumus un iedzīvotājus pagaidām atturēties no zāles pļaušanas, kā arī iespēju robežās laistīt kokus un apstādījumus, informēja Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons.

Šobrīd Rīgā ir 26 pilsētas pļavas, kas veidotas kā savvaļas augu oāzes dabas daudzveidības saglabāšanai. Līdz 2027. gadam plānots izveidot 45 pļavas kopā 15 hektāru lielumā. Jaunizveidotās pļavas prasa īpašu kopšanu, un tajās neaug tikai gara zāle, bet gan dažādākās augu sugas, noskaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "Vides fakti".

Čiekuru ielas iedzīvotāji Mīlgrāvī, Rīgā, novērojuši dīvainības – iela asfaltēšanas darbu laikā kļuvusi šķība, savukārt iekšpagalma servitūta ceļš vairs nav caurbraucams. Iedzīvotāji pauda, ka ceļa līkums pirms krustojuma ar Mores ielu parādījies jaunās daudzdzīvokļu mājas dēļ, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija", savukārt būvprojekta autors norādīja, ka taisnu ielu saglabāt neesot bijis iespējams.

Lai gan Rīgas sabiedriskā transporta infrastruktūra tiek labota un mainīta, Iļģuciema iedzīvotāji ir sašutuši, ka jaunā pieturvieta tiek izbūvēta tieši zem mājas logiem. Viņi nevēlas, lai aiz logiem būtu troksnis un cilvēku bari, bet uzņēmuma SIA "Rīgas satiksme" ieskatā šī nama iedzīvotāji nesaskarsies ar neērtībām, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Babītes vidusskolas teritorijā iecerēta jauna stadiona būvniecība, taču vietējie nav mierā ar to, ka projektā paredzēta visu lielo koku nociršana zaļajā zonā. Iedzīvotāji vairākkārt lūguši pašvaldībai detālplānojumā veikt izmaiņas, taču līdz šim nav uzklausīti, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Rīgas dome nolēmusi vienu no pilsētas zaļākajām salām – Lucavsalu, padarīt atpūtniekiem pieejamāku. Patlaban tur notiek vērienīgi būvdarbi, kuru laikā tiek atjaunotas ielas un plānots izveidot arī galapunktu sabiedriskajam transportam. Taču vietējie iedzīvotāji un sportiskās atpūtas piekritēji ir noraizējušies, vai Lucavsalas urbanizācija nenotiek uz vides rēķina, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Kopš pērnā gada jau vairākus mēnešus savu atklāšanu gaida bērnu spēļu laukumi vairākos Rīgas mikrorajonos, tostarp arī Lubānas ielā 129. Kamēr bērnu vecāki pauž neizpratni par to, kāpēc šķietami pabeigtas atpūtas vietas bērniem aizvien ir nepieejamas, uzņēmumā SIA "Rīgas nami" atklāja, ka iemesls esot birokrātisks, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Pilsētvidē pamesti velosipēdu vraki arvien vairāk apgrūtina stāvvietas atrašanu braucamo divriteņu īpašniekiem. Problēma nav jauna. Biedrība "Pilsēta cilvēkiem" vairākus gadus cenšas panākt, lai velosipēdi tiktu piespiedu kārtā evakuēti, taču šobrīd varas iestādes joprojām nespēj saprast, kam būtu jāuzņemas atbildība par to. Kāpēc sešu gadu laikā problēma nav atrisināta?

Šķērsojot Akmens tiltu un nonākot Pārdaugavā, turpat netālu ir rakstnieka Aleksandra Grīna vārdā nosauktais bulvāris, kas atrodas pie Uzvaras parka, taču iedzīvotāji norāda, ka daļa ielas ir asfaltēta un sakārtota, bet daļa – jau gadiem šķiet pamesta novārtā un putekļiem klāta. Kā noskaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija", Rīgas domes plānos neietilpst ielas izbūvēšana. Turklāt pašvaldībā uzsvēra – iela nemaz nav paredzēta automašīnām, cilvēki to iebraukājuši paši.

Rīgas domes Mājokļu un vides departaments šajā pavasarī sācis koku stādīšanu dažādās galvaspilsētas apkaimēs un gada pirmajā pusē ielu apstādījumos plāno iestādīt aptuveni 200 dižstādus, kas būs ievērojami vairāk nekā iepriekšējos gados. Papildus tam gada otrajā pusē plānots iestādīt vēl vairākus simtus koku, sasniedzot rekordlielu gadā iestādīto koku daudzumu – vairāk nekā 1000, informēja pašvaldībā.
Svarīgākais šobrīd


















