![Cīņai ar dezinformāciju radīta ziņošanas platforma «Melns uz balta»](https://static.lsm.lv/media/2023/10/thumbnail/1/m9ju.png)
![Cīņai ar dezinformāciju radīta ziņošanas platforma «Melns uz balta»](https://static.lsm.lv/media/2023/10/thumbnail/1/m9ju.png)
![«Reportieri bez robežām» apiet Krievijas blokādi un atjauno krieviem piekļuvi ES medijiem](https://static.lsm.lv/media/2024/07/thumbnail/1/o8vh.jpg)
![Latvijā pirmo reizi pētīs iedzīvotāju medijpratību](https://static.lsm.lv/media/2015/01/thumbnail/0/3n53.jpg)
Jau ilgāku laiku arī Latvijā spriež par mediju pratību un ir sākts darbs, lai sekmētu iedzīvotāju prasmi lietot medijus, kritiski izvērtēt to saturu, meklēt un analizēt informāciju. Taču aizvien vēl Latvijā nav veikts visaptverošs pētījums par to, kāds tad ir cilvēku medijpratības līmenis. Kultūras ministrija nupat izsludināja konkursu pētījumam par Latvijas iedzīvotāju medijpratību 2017. gadā.
![LSM komikss: Laimīgās beigas](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/0/751t.jpg)
![LSM komikss: Sekss un vardarbība](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/0/74hj.jpg)
![«Tīri fakti»: Kā atpazīt viltus ziņas un slēptu reklāmu?](https://static.lsm.lv/media/2017/02/thumbnail/0/6wrr.jpg)
Viltus eksperti, viltus ziņas, rāmējums, maskēta un slēpta reklāma - lietas, kas raksturo nekvalitatīvu un pat melīgu informāciju. "Pieci.lv" uzskaita pazīmes, kas raksturo nepatiesas ziņas.
![LSM komikss: Kā var nesolīt!](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/0/73y7.jpg)
![LSM komikss: Izcept pīli pilnīgā sviestā](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/0/73ed.jpg)
![LSM komikss: Bez graķīša nesaprast](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/0/72eb.jpg)
![Pētnieks: Zāles pret dzīvi «virtuālajā burbulī» – mediju «diētas» pārskatīšana](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/0/72dx.jpg)
"Virtuālie burbuļi" – tā sauc interneta kopienas, ko vairāk vai mazāk virtuālajā vidē apdzīvo līdzīgi domājoši sociālo tīklu lietotāji. Risks no šādu "burbuļu" veidošanās ir tāds, ka nostiprinās viedokļu polarizācija. Zāles pret šiem burbuļiem ir mediju "diētas" pārskatīšana, to intervijā Latvijas Radio teica Vidzemes Augstskolas docents un pētnieks Jānis Buholcs.
![LSM komikss: Vietas, kur mums iesmērē reklāmas](https://static.lsm.lv/media/2017/03/thumbnail/3/71j9.jpg)
![Jānis Buholcs: «Zilais valis» un mediju panika](https://static.lsm.lv/media/2017/01/thumbnail/1/6sck.jpg)
Dažu nedēļu laikā Latvijas mediji ir nodrošinājuši ievērojamu popularitāti spēlei “Zilais valis”, kas tiek saistīta ar jauniešu savainošanos un pašnāvībām. Tā vietā, lai skaidrotu un pārbaudītu izskanējušo informāciju, mediji ir selektīvi atlasījuši “pierādījumus” un nekritiski to visu padevuši tālāk. Baumas par spēles raksturu un izplatību, publiskajā telpā atkal un atkal atkārtotas, tiek uzdotas par “īstenību”. Cenšoties izskaidrot notikušus traģiskus gadījumus ar “Zilo vali” sociālajos medijos, mēs novēršam uzmanību no īstajiem bērnu un jauniešu problēmu cēloņiem.