Spēcīga vēja dēļ ap 10 000 klientiem traucēta elektroapgāde

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Akciju sabiedrības „Sadales tīkls" operatīvā informācija liecina, ceturtdienas pēcpusdienā  situācija elektrotīklā nelabvēlīgo laika apstākļu dēļ ir mainīga. Plkst.14 elektroapgāde spēcīgā vēja dēļ ir traucēta aptuveni 10 000 klientiem Pierīgā – Ķekavas, Stopiņu, Siguldas, Salaspils apkārtnē. Austrumos – Daugavpils, Preiļu, Dagdas un Krāslavas novadā. Ziemeļaustrumos – Jēkabpils un Gulbenes novadā.

Spraigs elektrotīkla bojājumu novēršanas darbs noris Latvijas Ziemeļu, Austrumu un Centrālajā valsts daļā. Iedzīvotājiem jāievēro pastiprināti drošības pasākumi elektrolīniju tuvumā.

AS „Sadales tīkls" mobilizējusi 77 elektromontieru brigādes un aktīvi novērš bojājumus elektrotīklā. Aktīvajā darba procesā ir ļoti grūti nosaukt precīzu klientu skaitu, kas ir bez elektrības spēcīgā vēja dēļ, jo ir papildus jāatslēdz elektrolīnijas posmi, lai nodrošinātu elektroapgādi no citām transformatoru apakšstacijām, tāpēc ir laika periodi, kad bez sprieguma palikušo klientu skaits ir svārstīgs. Kad kāds no vidējā sprieguma bojājumiem ir novērsts, elektroapgāde tiek atjaunota plašākam klientu lokam.

Vietām vēja brāzmas ir 20-24 m/s, spēcīgs pērkona negaiss ar zibeni, dažviet arī krusa, pāris stundu laikā tas radījis elektroapgādes traucējumus vairākos reģionos. Visvairāk ir gadījumi, kad tiek nolauzti koki un zari, kas krītot pārrauj elektrolīniju vadus.

Gadījumos, ja tiek traucēta elektroapgāde, par atslēgumu un tā novēršanas gaitu klienti tiek informēti ar īsziņas (SMS) palīdzību. Par bojājumiem SMS tiek sūtīti tikai uz datubāzē reģistrēto lietotāju norādīto kontakttālruni. AS „Sadales tīkls" dispečeri seko līdzi situācijai vidējā sprieguma un zemsprieguma elektrolīnijās, operatīvi vadot bojājumu novēršanas darbu, savukārt uzstādītās IT sistēmas nodrošina informatīvo saiti ar klientiem, ziņojot par brīdi, kad elektroenerģijas piegāde klienta objektā ir atjaunota.

Operatīvas saziņas nodrošināšanai aicinām klientus, kuri vēl nav pieteikuši savu kontaktinformāciju, reģistrēt savu mobilā tālruņa numuru AS „Sadales tīkls" datubāzē, zvanot pa tālruni 80200403. Iedzīvotājiem konstatējot bīstamu situāciju elektrolīniju tuvumā, lūgums rīkoties atbildīgi un nekavējoties ziņot, zvanot uz AS „Sadales tīkls" klientu servisa diennakts bojājumu pieteikšanas tālruni 80200404.

„Sadales tīkls" aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un ievērot pastiprinātas drošības prasības, īpaši atrodoties elektrolīniju tuvumā. Spēcīgā vējā var lūzt koki un zari, pārraujot elektrolīniju vadus un radot bīstamas situācijas, kas apdraud iedzīvotāju dzīvību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti