Vēlas paši plašāk lemt
Covid-19 ir agresīvi ienācis skolās, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) vadītājs, Siguldas Valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns.
Lai veiksmīgāk risinātu situāciju skolās, šonedēļ valdībā esot iecerēts skatīt vairākas nelielas izmaiņas, kas būtu svarīgas skolu direktoriem. “Tajā skaitā paaugstināt mūsu lēmuma autonomiju. (..) Ļaut mums pilnībā lemt par hibrīda modeļiem: visa klase attālināti, klašu grupa attālināti,” pastāstīja Kalvāns.
Daļa skolu spēj tikt galā ar pašreizējo situāciju, bet daļa skolu uzskatot par vajadzīgu pilnībā pāriet uz attālinātām mācībām. Turklāt pieļauj attālinātās mācības visā izglītības sistēmā uz īsu brīdi vai tikai 7.–12.klašu skolēniem, sacīja LIVA vadītājs.
“Līdz ar to ļoti liela polarizācija. Tieši tāpēc svarīgi palielināt autonomiju mūsu lēmumiem. Un mēs to ļoti labi spēsim izdarīt. Tad, kad nespēsim, mēs pieņemsim šos lēmumus lokāli un skaidrosim sabiedrībai,” sacīja Kalvāns.
Sliecas piekrist
Kalvāna paustajam par nepieciešamību ļaut skolām vairāk pašām lemt piekrita veselības ministrs Daniels Pavļuts (“Attīstībai/Par!”). “Veselības ministrija tam piekrīt, ka kopumā situācija ir risināma, balstoties uz situāciju konkrētā skolā un klasē,” sacīja Pavļuts.
Viņš atklāja, ka Izglītības un zinātnes ministrijas konkrēti priekšlikumi varētu tikt likti uz darbagalda pirmdien Operatīvās vadības grupas sanāksmē. “Domāju, ka, visticamāk, tam arī piekritīs,” viņš piebilda.
Ministrs arī norādīja, ka valdība jau iepriekš ļāva virkni lēmumu pieņemt skolās lokāli. “Lielāko konceptuālo lēmumu par skolām mēs pieņēmām pagājušā gada augustā. Konceptuālais uzstādījums, ka skolām pēc iespējas ir jābūt klātienē un, ja kaut kas ir darāms, tad tas ir darāms lokāli uz vietas – konkrētā skolā, konkrētā klasē,” sacīja Pavļuts.
KONTEKSTS:
Janvāra vidū vairākas skolas paziņojušas, ka Covid-19 izplatības dēļ tās uz laiku pilnībā pārgājušās uz attālinātajām mācībām. Vīrusam arvien vairāk izplatoties tieši skolas vecuma bērnu vidū, mācību process nemitīgi jāpārplāno. Tas rada trauksmi kā skolu personālā, tā pašos audzēkņos.