Sadaļas Sadaļas

4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Lubānas un Garās ielas «murgs» - krustojumi un kreisie pagriezieni

Lubānas un Garās ielas «murgs» Rīgā – krustojumi un kreisie pagriezieni; luksoforu dome nesola

Rīgā Lubānas ielas un Garās ielas krustojums daudziem jau sen sagādā pamatīgas neērtības. Krustojums vairākkārt izmainīts, bet labāk no tā nav kļuvis. Kreiso pagriezienu bīstamība un vairāki lieki kilometri, lai nokļūtu mājās, – tā ir daudzu iedzīvotāju ikdiena. Krustojumā turklāt nav viennozīmīgi aizliegts kreisais pagrieziens, taču tas ir bīstams. Drošības eksperta ieteikto luksoforu Rīgas dome pagaidām nesola, vēstīja LTV raidījums “4. studija”.

Lubānas ielas posmā no Keldiša ielas līdz Garajai ielai autovadītāji veic kreisos pagriezienus, lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Piemēram, pie Žīguru ielas sabiedriskā transporta pieturvietas, kā arī pie Keldiša ielas. Iemesls gaužām elementārs – cilvēki nevēlas braukt kilometriem tālu, lai nokļūtu savās mājās vai līdz būvmateriālu veikalam.

“Problēma sākas ar tautā saukto “Sievasmātes apli”. Ja aplis ir uztaisīts, pilnveidots un beidzot sācis strādāt kā aplim ir jāstrādā, tad uz Lubānas ielas ir saradušās problēmas. Pirmā problēma, ka cilvēkiem dikti gribas uz to “Depo”. Ja ir aizliegts nogriezties pa kreisi, ir kaut kādā nebūt veidā cilvēkiem jārisina šī problēma, tad viņi brauc tālāk,” norādīja satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

Rīgas domes Satiksmes departaments kreiso pagriezienu izskaušanai ir pievērsis uzmanību.

Departaments sūdzības par Lubānas ielu saņēmis jau vairākkārt, un 29. oktobrī mainīta satiksmes organizācija, aizliedzot kreisos pagriezienus uz Lubānas ielas, uzstādītas attiecīgās ceļazīmes, kā arī atsevišķās vietās, atsevišķos posmos uz šīs ielas tika koriģēti ceļa horizontālie apzīmējumi, uzvelkot dubultās līnijas, kas aizliedz veikt kreiso pagriezienu, informēja departamenta pārstāve  Lelde Rudzika.

Lubānas un Keldiša ielas krustojums, no “Sievasmātes apļa” braucot Dienvidu tilta virzienā, teorētiski ir pirmā vieta, kur varētu apgriezties braukšanai pretējā virzienā jebkurā diennakts laikā, tiesa – satiksmes drošības eksperts saka, ka to tur gan nevajadzētu darīt, jo tur šādu manevru īsti droši nemaz veikt nevar.

Tomēr kreiso pagriezienu aizliegšana neatrisina problēmu, jo apkārtnes privātmāju iedzīvotāji vēlas ērti un bez liekiem kilometriem nogriezties Garajā ielā, nevis braukt milzīgu apli virzienā no apļa līdz Keldiša ielai, tad braukt pa labi, tad blakus teritorijā apgriezties un braukt atpakaļ līdz Garajai ielai.

Turklāt par šo krustojumu skaidrības nav – vai šeit var vai nevar veikt kreiso pagriezienu.

Ar vienu uzstādīto ceļa zīmi it kā viss ir skaidrs – veikt kreiso manevru pirmajā iebrauktuvē nevar. Tālāk ir uzstādīta vēl viena ceļazīme, kas parāda, ka pēc pulksten 22 vakarā kreisais pagrieziens ir atļauts otrajā iebrauktuvē. Bet jautājums – kas notiek tālāk? Jo šajā krustojumā ir vēl viena iebrauktuve, un vai tur drīkstam veikt kreiso pagriezienu vai nedrīkst – tā arī nav skaidrs.

Departamenta pārstāve apgalvoja, ka kreisais pagrieziens šajā iebrauktuvē būtu ceļu satiksmes pārkāpums, bet uz norādi, ka neviena ceļa zīme to īsti neaizliedz, vien norādīja, ka tad “veidojas bīstamas situācijas”. Viņa gan piebilda, ka departaments varētu izskatīt iespējas mainīt satiksmes organizāciju šajā vietā.  

Satiksmes drošības eksperts Irbītis atzina, ka “šis ir nesaprotamais krustojums ar Garo ielu – vai var griezties pa kreisi, vai nevar griezties pa kreisi. Katrs tulko pēc sava ģīmja un līdzības”.

“Faktiski tur tāds kreisais pagrieziens nav aizliegts,” norādīja eksperts.

Strīds ar policistiem par savu taisnību, tur veicot kreiso pagriezienu, ir garantēts, bet viens ir pavisam skaidrs – tur veikt kreiso pagriezienu nebūt nav droši.

“Garā iela ved uz ļoti lielu privātmāju rajonu un industriālo rajonu. Ja būtu šajā vietā luksofors ar atsevišķu kreisā pagrieziena atļauto laiku, bez konflikta ar pretī braucošajiem, tas, es domāju ļoti uzlabotu satiksmi šajā posmā,” sprieda Irbītis.

“Arī brauktuves platums, konfigurācija un viss pārējais atļauj ierīkot atsevišķu joslu, lai nogrieztos pa kreisi,” piebilda eksperts.

Tad arī gājējiem šis krustojums būtu krietni drošāks.

“Tiek plānots vēl izskatīt un pārskatīt te esošo organizāciju, un pastāv kaut kādas iespējas vēl kaut ko pamainīt, bet pašlaik nekas nav tik ļoti konkrēts, lai varētu kaut ko skaidri publiski pateikt,” atzina Satiksmes departamenta pārstāve.

Irbītis savukārt piebilda, ka pēdējos gados “šo krustojumu ir saveduši kārtībā reizes trīs vismaz, ik pa brīdim tur kaut kas tiek darīts, bet līdz galam nav novests”.

Vietējo iedzīvotāju iesniegums var kalpot par pamatu, lai šajā krustojumā rastu labāku risinājumu, jo ir skaidrs, ka tik lielam privātmāju rajonam ērtāka infrastruktūra šajā vietā ir nepieciešama.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt