Dienas ziņas

Rēzeknes pansionātā inficēto skaits pieaug

Dienas ziņas

Skrejlapas 18.novembrī – dzimtenes nodevība

Liepājā nonāk pirmais zemās grīdas tramvajs

Liepājā nonāk pirmais zemās grīdas tramvajs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

No Horvātijas galvaspilsētas Zagrebas Liepājā ieradies pirmais speciāli pilsētai ražotais jaunais zemās grīdas tramvaja vagons. Visa aizvadītā nakts pagāja, to uzliekot uz pilsētas tramvaja sliedēm, taču, kad tas sāks pārvadāt pasažierus, SIA ''Liepājas tramvajs'' vēl īsti neesot skaidrs.

Patlaban pa Liepājas ielām pārvietojas 16 tramvaji, kas ražoti pagājušā gadsimta 70.–80.gados. Tos tuvāko divu gadu laikā plānots nomainīt pret 14 jauniem zemās grīdas vagoniem par kopējo summu aptuveni 20 miljoniem eiro.  

Pirmdien jaunais uzņēmuma "Končar – Electric Vehicles'' ražotais zemās grīdas tramvaja vagons no Liepājas ostas ceļu līdz tramvaju depo sāka vienpadsmitos vakarā. Kad tas pēc stundas bija ieradies vajadzīgajā vietā, cenšoties to novietot depo teritorijā, neiztika bez ķibelēm.

Izrādās, ka tramvaja vagonam ceļā uz Liepāju nosēdies akumulators. Vispirms to centās ''atdzīvināt'', izmantojot divas vieglās automašīnas, pēc tam tika pieņemts lēmums par pantogrāfa pievienošanu, lai saņemtu enerģiju no tramvaja elektrības vadiem. Tas pēc kāda laika arī izdevās, un jaunais vagons depo ieripoja vien rīta pusē.

Šobrīd ir skaidrs grafiks par sešu šādu tramvaju piegādi, savukārt noslēgtie līgumi paredz, ka vēl seši papildu vagoni Liepājā ieradīsies līdz 2022. gadam. Savukārt par vēl divu tramvaju iegādi tiek gatavota dokumentācija.

“Pirmkārt, tie būs pilnīgi jaunas paaudzes tramvaji, ērtāki, klusāki, arī dizaina ziņā citādāki.

Pirmais un galvenais ieguvums ir tas, ka tajos būs ērtāk iekāpt, būs ērtāki sēdekļi, ērtāks salons māmiņām ar ratiņiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem,” stāstīja SIA ''Liepājas tramvajs'' valdes loceklis Aigars Puks.

Pirms jaunais zemās grīdas tramvajs nonāca Liepāja, to aptuveni nedēļas garumā testēja Zagrebā, piemēram, tika pārbaudīta bremžu sistēmas darbība, gan tukša un gan arī pilna vagona apstākļos, imitējot pasažieru svaru.

Sākotnēji bija plānotas arī praktiskās nodarbības tur aizbraukušajiem ''Liepājas tramvaja'' darbiniekiem, bet tas Covid-19 pandēmijas dēļ līdz galam nebija izdevies, taču iespaidu par jaunā tramvaja priekšrocībām, salīdzinot ar vecajiem vagoniem, darbinieki esot guvuši.

“Atšķirība ir tā, ka vecos vada ar pedāļiem, šim ir rokas vadības svira. Tā ir no vadītāja puses lielākā atšķirība. Komforta līmenis ir nesalīdzināmi ērtāks: ērtāks krēsls, gaisa kondicionieris vadītāja kabīnē. Vairs nebūs vasarā pirts efekts,” atzina tramvaja vadītājs Mārtiņš Ķesteris.

Sākotnēji bija plānots pirmo tramvaja vagonu pa Liepājas ielām palaist jau novembrī, šobrīd SIA ''Liepājas tramvajs'' nav skaidrības par to, kad tas notiks, ņemot vērā faktu, ka Covid-19 dēļ šobrīd nav zināms, kad Liepājā varētu ierasties uzņēmuma ''Končar'' pārstāvji, kas apmācītu Liepājas personālu.

Līdz tam vēl jānoslēdz Liepājas tramvaju depo rekonstrukcija, kā arī pieturvietu pārbūve. To kā svarīgu faktoru min arī aptaujātie Liepājas iedzīvotāji, kuri lielākoties priecājas par jauno tramvaju iegādi.

Kopumā Liepājas tramvaja jauno vagonu iegādei,  sliežu ceļu posmu un pieturu pārbūvei atvēlēti 20 miljoni eiro no valsts, pašvaldības, kā arī Kohēzijas fondu līdzekļiem.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti