Jēkabpils ielu asfalta paraugu pārbaudes pēc pašvaldības pasūtījuma veica uzņēmums SIA "Ceļu eksperts". Tika vērtēts gan asfalta kārtu biezums, gan paliekošā porainība. Pēc tam šie dati tika salīdzināti ar projektā iekļautajām prasībām un ceļu specifikāciju.
Galvenā vieta, kur konstatētas nepilnības, ir Zaļā ielā Jēkabpilī. Pārbaudēs konstatēts gan nepietiekams asfalta biezums, gan pārāk liela porainība.
"Tur mums strādāja nomas klājējs tajā dienā, un ir konstatēts nomas klājējam defekts, par ko liecina darba šuve deviņus metrus tālāk no urbuma, kur var redzēt, ka mēs šo nomas klājēju ņēmām nost un darījām tālāk darbu ar savu klājēju. Mēs piefiksējām, bet diemžēl ne tik laicīgi, lai šo problēmu novērstu. Mūsu skatījumā ir jāsaprot šī posma garums, cik garā posmā ir šī neatbilstība, un par šo neatbilstību jārunā tālāk atbilstoši līgumam," sacīja SIA "Ošukalns" Ceļu būves nozares vadītājs Jānis Hauka.
Citās ielās ņemto paraugu vidū ir vairāki, kuriem rādītāji pozitīvā nozīmē pārsniedz prasības, piemēram, asfalta kārtu kopējais biezums ir lielāks par nepieciešamo. Tāpat ir paraugs, kam konstatētas nepilnības mazā apmērā, piemēram, porainība pārsniedz noteikto par 0,3 procentiem, bet, ņemot vērā laboratorijas pielaidi, tas atbilst prasībām.
"Drīzumā būs neatkarīga būvinženiera viedoklis, kas nav saistīts ar Jēkabpili un nav saistīts ar šo projektu, lai nebūtu nekāda interešu konflikta.
Būvinženiera viedokli es gribu dzirdēt, ko viņš man iesaka, redzot šos rezultātus, ko viņš man iesaka kā speciālists darīt, kādas sarunas veikt tālāk ar būvnieku," sacīja Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Kraps ("Gods kalpot mūsu Latvijai").
Pašvaldība paraugu testēšanas rezultātus ir nodevusi izvērtēšanai neatkarīgam ekspertam – uzņēmumam SIA "L4".
Varianti ir vairāki – vai nu būvniekam nāksies konkrēto ielas posmu pārtaisīt, vai nu par nepilnībām tiks pagarināts garantijas laiks, vai arī būvniekam tiks uzlikts naudas sods. Kādu risinājumu ieteiks neatkarīgais eksperts un par ko vienosies Jēkabpils pilsētas dome un SIA "Ošukalns" – to plānots noskaidrot līdz februāra beigām.
Pārbaudes tika veiktas ielām, kas atjaunotas projektā "Jēkabpils Daugavas kreisā krasta degradēto teritoriju atjaunošana un publiskās infrastruktūras uzlabošana uzņēmējdarbības attīstībai". Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 3,8 miljoni eiro, no kuriem vairāk nekā 2,9 miljoni eiro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums.
Šādas pārbaudes pilsētas pašvaldība plānojusi veikt visos lielākajos ielu rekonstrukcijas projektos pirms to nodošanas ekspluatācijā, ņemot vērā pieredzi ar Bebru mikrorajona rekonstrukciju. 2018. gadā pamatīga aizdomu ēna krita pār SIA "Ošukalns", kas veica būvdarbus mikrorajonā. Masu medijos parādījās informācija, ka asfalta biezums esot uz pusi mazāks neka paredzēts iepirkumā. Būvuzņēmējs pēc tam ņēma asfalta paraugus, kuri atbilda visiem nosacījumiem, tomēr diskusija par Bebru mikrorajona asfalta kvalitāti sabiedrībā turpinājās vēl ilgi.