IUB aizliedz Aizsardzības ministrijai slēgt līgumu par 4x4 taktisko automašīnu iegādi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis Aizsardzības ministrijai (AM) slēgt līgumu ar Somijas kompāniju "Oy Sisu Auto Ab" par aptuveni 200 miljonu eiro vērtu 4x4 taktisko bruņotu automašīnu piegādi Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS). Iepriekš divi no iepirkuma pretendentiem bija iesnieguši sūdzības.

IUB interneta vietnē publicētajā paziņojumā norādīts, ka Aizsardzības ministrijai ir aizliegts slēgt vispārīgo vienošanos ar sarunu procedūrā noteikto uzvarētāju un ir jāatceļ iepirkuma komisijas lēmums par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat Aizsardzības ministrijai uzdots trīs mēnešu laikā no lēmuma paziņošanas dienas novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, kā arī nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

Par iepirkuma uzvarētāju decembrī tika paziņota Somijas kompānija. Tomēr sūdzības IUB bija iesnieguši divi citi pretendenti - Dienvidāfrikas kompānija "Paramount International Marketing" un ASV uzņēmums "AM General LLC".

IUB norāda, ka iepirkumu piedāvājumu vērtēšanas laikā tikušas pieļautas atkāpes no tehnisko specifikāciju prasībām, kā arī veikta uzaicinājumā noteiktās kārtības neatbilstoša grozīšana, kā rezultātā komisijas vērtējums attiecībā uz pretendentu ir atceļams. Iepirkumu uzrauga lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā.

KONTEKSTS:

Saskaņā ar iepirkuma nolikumu, izvērtējumā tika ņemta vērā transportlīdzekļu "operacionālā veiktspēja, atbilstība bruņoto spēku izvirzītajām tehniskajām prasībām, finansiālais piedāvājums un piedāvātie piegādes drošības risinājumi".

Pamatojoties uz iepriekšminētajiem kritērijiem, iepirkuma komisija un NBS testēja Somijas kompānijas piedāvātos transportlīdzekļus "GTP 4x4" un vēl trīs kompāniju piedāvātos spēkratus - ASV uzņēmuma "AM General LLC" transportlīdzekļus "Humwee", Dienvidāfrikas kompānijas spēkratus "Marauder LAV", kā arī Turcijas kompānijas "Otokar" transportlīdzekļus "Cobra". Testēšana notikusi gan uz koplietošanas ceļiem, gan bezceļa apstākļos. Avoti aizsardzības resorā aģentūrai LETA iepriekš vēstīja, ka kompāniju piedāvāto transportlīdzekļu testēšanas rezultāti bijuši dažādi.

Internetā pieejamā informācija liecina, ka Somijas kompānijas 2005. gadā ražotie augstas mobilitātes apvidus transportlīdzekļi "Sisu E13TP" tiek izmantoti Somijas, Lietuvas un Igaunijas bruņotajos spēkos. Savukārt populārākais "Sisu Auto" ražotais modelis ir 1983. gadā apritē laistā bruņumašīna "Patria Pasi", kas tiek izmantota, piemēram, Austrijas, Dānijas, Igaunijas, Somijas, Ganas, Norvēģijas, Zviedrijas bruņotajos spēkos, kā arī ANO miera uzturēšanas operācijās.

Skaidrojot nepieciešamību iegādāties jaunus spēkratus, AM apgalvoja, ka, iegādājoties 4x4 taktiskos transportlīdzekļus, tiks būtiski uzlabotas Nacionālo bruņoto spēku (NBS) mobilitātes spējas. Taktiskā mobilitāte ir kritisks vienību kaujas gatavības rādītājs, un nespēja nodrošināt vienības ar transporta platformām ierobežo NBS spējas veikt tiem noteiktos uzdevumus.

Liela daļa no NBS īpašumā esošajiem taktiskajiem transportlīdzekļiem ir vismaz 20 gadus veci un vecāki. Daudzi no šiem transportlīdzekļiem ir sliktā tehniskā kārtībā, un tie ir bieži jāremontē, norāda AM, uzsverot, ka katru gadu to remonts kļūst laikietilpīgāks un dārgāks. Jauni transportlīdzekļi esot nepieciešami, arī lai realizētu attīstības projektus, kas skar artilēriju, pretgaisa aizsardzību un Zemessardzi.

Iepirkuma noteikumos paredzēts, ka piegādātajam būs arī jāveic armijas personāla apmācība trīs līmeņu remontu veikšanā, pašam jāveic remonts un jānodrošina rezerves daļas.

Noteikumi paredz, ka būs jāpiegādā personāla transportlīdzeklis ar 4-5 durvju versiju, kravas transportlīdzeklis, komandvadības un medicīnas specializētie furgoni. Transportlīdzekļa plānotajam ekspluatācijas ilgumam jābūt ne mazākam kā 20 gadi. Transportlīdzekļa piegādātājam jāspēj nodrošināt nepieciešamo rezerves daļu pieejamība vismaz 20 gadus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti