Nedēļas nogalē no Latvijas autoceļu uzturētājiem izskanējusī vēsts, ka ceļu Latvijā ir pārāk daudz, auceniekus satraukusi ne pa jokam.
Autovadītājs no Auces Ivars uzsver, ka cilvēkiem taču ir jābrauc uz laukiem, jāpārvietojas. „Es domāju, ka neko nevajag slēgt, tas nav reāli,” sacīja Ivars.
Auces novada zemnieks Guntis Šēfers savos izteicienos ir vēl skarbāks, viņaprāt nav liela māksla uzturēt ceļus ar lielu naudu, vai likvidēt, ja naudas nav.
„Krūmi un ūdeņi gar ceļmalām ir novācami ne pa miljoniem, bet par tādām saprātīgām cenām. Tas ir pirmais nosacījums, kas ir vajadzīgs ceļam, - atjaunot ūdensnoteci un atjaunot krūmus,” pauda Šēfers.
Uzņēmuma ''Latvijas autoceļu uzturētājs'' (LAU) mērķis gan neesot bijis satraukt iedzīvotājus, bet gan vērst uzmanību uz nozarē nepieciešamajām reformām.
LAU valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs skaidroja, ka iniciatīva ir līdzīga Satiksmes ministrijas uzsāktajai pasažieru pārvadājumu maršrutu pārskatīšanai.
„Tāpat vienoti arī ceļus būtu jāuzrauga. Un visur, kur ir autobusi, vajadzētu būt ceļam ar melno segumu,” norādīja Kononovs.
Pret diskusiju nav iebildumu arī „Latvijas valsts ceļiem”, tomēr runāt par kāda ceļa slēgšanu gan esot pāragri.
VAS ''Latvijas valsts ceļi'' valdes loceklis Jānis Lange uzsvēra, ka „ceļš ir domāts, lai pārvietotos, tomēr tajā pašā laikā nevienā politikas plānošanas dokumentā vietējo ceļu uzturēšana nav noteikta kā prioritāra”.
Latvijas autoceļu uzturētāju pārraudzībā ir 20 000 kilometru valsts ceļu, no kuriem vairāk kā 13 000 kilometru ir vietējās nozīmes.