Dienas ziņas

Jēkabpils jaunieši spēlē masku teātri

Dienas ziņas

Ūdens tūrisma sacensībām "Amata" 50 gadu jubileja

Ko darīt ar Latvijas ceļiem?

Autoceļu tīkla pārskatīšana satrauc iedzīvotājus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Bedres, bedrītes un dažviet pat neizbraucami ceļi - tā ir problēma jau neskaitāmu gadu garumā.  Ceļš P96  ir viens no daudziem,  kas jau sen kļuvis par pārbaudījumu gan autovadītājiem, gan ceļu remontētājiem, sliktā stāvoklī ir arī citi ceļi, bet pieļāvums, ka tos varētu slēgt lauciniekus satraucis, jo daudziem šis ceļš ir vienīgā iespēja nokļūt vai nodarboties ar uzņēmējdarbību. 

Nedēļas nogalē  no Latvijas autoceļu uzturētājiem izskanējusī vēsts, ka ceļu Latvijā ir pārāk daudz, auceniekus satraukusi ne pa jokam.

 Autovadītājs no Auces Ivars uzsver, ka cilvēkiem taču ir jābrauc uz laukiem, jāpārvietojas. „Es domāju, ka neko nevajag slēgt, tas nav reāli,” sacīja Ivars.

Auces novada zemnieks Guntis Šēfers savos izteicienos ir vēl skarbāks, viņaprāt nav liela māksla uzturēt ceļus ar lielu naudu, vai likvidēt, ja naudas nav.

„Krūmi un ūdeņi gar ceļmalām ir novācami ne pa miljoniem, bet par tādām saprātīgām cenām. Tas ir pirmais nosacījums, kas ir vajadzīgs ceļam, - atjaunot ūdensnoteci un atjaunot krūmus,” pauda Šēfers.

Uzņēmuma ''Latvijas autoceļu uzturētājs'' (LAU)  mērķis gan  neesot  bijis satraukt iedzīvotājus, bet gan vērst uzmanību uz  nozarē nepieciešamajām reformām.

  LAU valdes  priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs skaidroja, ka iniciatīva ir līdzīga  Satiksmes ministrijas uzsāktajai pasažieru pārvadājumu maršrutu pārskatīšanai.

„Tāpat vienoti arī ceļus būtu jāuzrauga. Un visur, kur ir autobusi, vajadzētu būt ceļam ar melno segumu,” norādīja Kononovs.

Pret diskusiju nav iebildumu arī „Latvijas valsts ceļiem”, tomēr runāt par kāda ceļa slēgšanu gan esot pāragri.

VAS ''Latvijas valsts ceļi'' valdes loceklis Jānis Lange uzsvēra, ka „ceļš ir domāts, lai pārvietotos, tomēr tajā  pašā laikā nevienā politikas plānošanas dokumentā  vietējo ceļu uzturēšana nav noteikta kā prioritāra”.

Latvijas autoceļu uzturētāju pārraudzībā ir 20 000  kilometru valsts ceļu, no kuriem vairāk kā 13 000 kilometru ir vietējās nozīmes.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti