Saeima deputāti šonedēļ lēma pārdalīt 19 miljonus eiro, lai kompensētu izdevumus par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu “Pasažieru vilcienam” un pasažieru pārvadātājiem ar autobusiem. Ošenieks gan norādīja, ka no pārdalītās summa autobusu pārvadātājiem papildu ir trīs miljoni eiro un tā ir nauda par 2016.gadā padarīto darbu.
“Valdība un Seima konsekventi atsakās budžetā ielikt tādus ciparus, kādi nepieciešami, lai pildītu to, ko valsts pasūtījusi pasažieru pārvadājumos. Gadu no gada mums jāvēršas valdībā, Saeimā ar lūgumu piešķirt papildu līdzekļus, lai valsts nepaliktu parādā pasažieru pārvadājumiem,” pastāstīja Ošenieks.
Šogad situācija esot vēl sliktā, jo gada sākumā palielinājās izmaksas saistībā ar lielākām degvielas cenām un darba algām. Nu jau pašlaik veidojas parāds par šajā gadā sniegtajiem pārvadājumu pakalpojumiem aptuveni sešu miljonu eiro apmērā.
“Lai mēs šo situāciju dzēstu pirmajā pusgadā, Satiksmes ministrija pārcēla naudu no gada beigām. Un pašlaik mums līdzekļu zaudējumu segšanai pietiek līdz novembra sākumam,” norādīja Ošenieks.
Asociācija par rīcību šajā situācijā lems oktobra beigās, bet jau pašlaik esot skaidrs, ka uzņēmumi nav gatavi krāt parādus un gaidīt daudzus mēnešus uz to atmaksu. “Izskatīsim iespējas, kā nodarīt mazāku ļaunumu pasažieriem. Bet, ja mums nesamaksās par padarīto darbu,
uzņēmumi ilgtermiņā nevar gadu no gada uzņemties saistības, ņemt kredītu, lai nodrošinātu to, ko valsts ir pasūtījusi,” saka asociācijas vadītājs.