Kā informēja Rīgas pašvaldībā, Rīgas gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programma 2021.–2025. gadam paredz pasākumus piecu piesārņojošo vielu – slāpekļa dioksīda (NO2), daļiņu PM10- un daļiņu PM2,5, benzola un benz(a)pirēna – emisiju samazināšanai.
Pētījumā, kas tapis par gaisa kvalitāti Rīgā, kā galvenie piesārņotāji minēti transports un privātmāju apkure. Kā būtiskākie uzdevumi vides kvalitātes uzlabošanai noteikti automašīnu plūsmas samazināšana pilsētas centrā, pārdomāts atbalsts individuālās apkures uzlabošanai, piemēram, veicinot centralizētās siltumapgādes izmantošanu. Tāpat rosināta plašāka elektrības izmantošana ostas apkārtnē, lai samazinātu kuģu radītās emisijas.
Vairāki deputāti interesējās, kādi būs priekšlikumi transporta plūsmas ierobežošanai par 15–20 procentiem, kā arī pārmeta, ka sagatavotais plāns ir pārāk nemākulīgs.
Rīgas domes deputāts ("Gods kalpot Rīgai") Juris Radzevičs norādīja: "Kāda jēga ir izveidot Lucavsalā stāvlaukumu kā mobilitātes punktu. Vai tam ir jēga – braukt 40 kilometrus un pēdējo jūdzi ar sabiedrisko transportu? Maz ticams."
Savukārt Rīgas domes deputāts Valters Bergs (Jaunā konservatīvā partija) norādīja, ka nav analizētas satiksmes plūsmas un tās, kāds piesārņojums būs rajonos, kur tā tiks novirzīta no centra.
Ņemot vērā, ka šobrīd vēl nav pieņemts lēmums par konkrēta ierobežojuma modeļa īstenošanu, programmā norādīts, ka novērtēti trīs varianti – sastrēguma maksas ieviešana, iebraucošo vieglo transportlīdzekļu sastāva izmaiņas, aizliedzot iebraukt automašīnām ar noteiktām emisijas klasēm, un kravas transporta un vieglā komerctransporta kustības ierobežošana.