Šogad kravas automašīnas bijušas iesaistītas vairākās avārijās, kurās dzīvību zaudēja septiņi cilvēki. Pērn šādu gadījumu bija tikai trīs.
Domnīcā diskutēja par drošības uzlabošanu uz ceļiem. Izskanēja vairāki ierosinājumi par prasību palielināšanu gan kravas mašīnām, gan to šoferiem.
"Ļoti daudzos gadījumos šie transportlīdzekļu vadītāji ir krietnā vecumā. Kas arī var būt par negadījuma iemeslu, šis veselības stāvoklis. Gribam izvirzīt ar jums ekspertiem vērtēt to, vai šiem kravas transportlīdzekļa vadītājiem pirmkārt skatīt vecuma ierobežojumu.
Būtu nepieciešams palielināt medicīniskās pārbaudes apjomu.
Daudz nopietnāk pieiet tai pārbaužu kārtībai, ne tikai vienkārši apmeklējot ģimenes ārstu," konferencē stāstīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.
Lai situāciju uzlabotu, policijā piedāvā arī kravas transportam noteikt divas obligātās tehniskās apskates gada laikā.
Satiksmes ministrija rosināja izskatīt iespēju palielināt uzņēmumu atbildību par kravas auto tehnisko stāvokli.
KONTEKSTS:
Aizvadītajās brīvdienās uz Latvijas ceļiem notika vairākas traģiskas avārijas, kurās gāja bojā cilvēki. Divi smagākie ceļu satiksmes negadījumi notika sestdien uz šosejas Rīga–Ainaži. Pirmais – pussešos vakarā, kad notika sadursme starp vieglo "BMW" automašīnu, kravas auto un pasažieru autobusu. Valsts policija ziņoja, ka, visticamāk, avāriju izraisīja BMW vadītājs, kurš bijis vairāk nekā 1,5 promiļu reibumā. Cieta "BMW" vadītājs un autobusa pasažieris.
Uz tā paša ceļa dažas stundas vēlāk notika nākamais negadījums – sadursme starp pasažieru autobusu un kravas auto. Šajā negadījumā cietušo bija vairāk. Policijā to vērtēja kā vienu no smagākajām avārijām pēdējā laikā. Pagaidām nav zināms, kurš avāriju izraisīja – pasažieru autobusa "MK autobuss" vai kravas auto šoferis. Pēc sadursmes dzīvību zaudēja autobusa šoferis, bet kravas auto vadītājs tika nogādāts slimnīcā.