4. studija

Kāpēc Daugavas krastos parādījušies zilganzaļi izskalojumi?

4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

Kāpēc, iegādājoties bojātu gāzes balonu, par tā nomaiņu klientam jāmaksā pašam?

Tirgotājs čeka trūkuma dēļ atsakās samainīt bojātu gāzes balonu; PTAC aizrāda – tas ir jāmaina

Kāda iedzīvotāja iegādājusies gāzes balonu un, pārvedot mājās, konstatējusi, ka tas nav hermētisks. Uzņēmums "Latvijas Propāna gāze" balonu mainīt atteicās, jo nebija saglabāts pirkuma čeks. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) uzsvēra – šis ir gadījums, kad bojātā prece apdraud cilvēku drošību, tāpēc tirgotājam gāzes balonu būtu jāmaina arī bez darījumu apliecinoša dokumenta.

Asja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "4.studija" pastāstīja, ka dēls Zvejniekciema veikalā "Mego" samainījis tukšo gāzes balonu pret jaunu. Pieslēdzot jauno balonu, virtuvē izplatījusies nepatīkama smaka, un sieviete sapratusi, ka to izraisa gāzes noplūde. Viņa steidzami zvanījusi uzņēmumam "Latvijas Propāna gāze" un informējusi par notikušo.

"Primārais – izstāstīju savu bēdu, un viennozīmīgi atbildēja – ja ir čeks, brauciet uz veikalu, samainīs, un viss kārtībā," pauda Asja. "Bet, ņemot vērā, ka ļoti, ļoti ilgi izmantoju gāzes balonus, čeku nekad nesaglabāju, jo pats par sevi saprotams – tas, kas uzpilda, tas arī atbild par to, lai tas gāzes balons būtu lietojams."

Uzņēmums "Latvijas Propāna gāze" lūgumu samainīt gāzes balonu noraidīja – ja nav čeka, tad palīdzēt nevarot. Asja aicināta zvanīt uz uzņēmuma avārijas dienestu, kur viņai skaidroja: "Ja nav čeka, jā, mēs noteikti brauksim pie jums, bet maksājiet 27 eiro par pakalpojumu!"

"37 eiro samaksā par gāzi, 27 eiro – par izbraukumu, tad pielieku vēl nedaudz un nopērku divus pildītus gāzes balonus," sprieda Asja. "Bet viņi man pasaka, ka neko nevar palīdzēt, un respektīvi pie tā arī paliku."

Šobrīd situācija ir tāda, ka bojātais gāzes balons ir iznests ārā, jo skaidrs, ka iekštelpās tādu nevar turēt. Un, kā izrādās, tas ir pareizs risinājums.

Kā norādīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD), pastāv liela iespēja, ka gāzes balons var eksplodēt un sekas var būt postošas gan pašiem, gan apkārtējiem iedzīvotājiem.

"Tādos gadījumos noteikti, ko nevajadzētu darīt – pašam mēģināt balonu salabot vai, vēl sliktāk – izmantojot atklātas liesmas palīdzību, pārbaudīt, vai tiešām šī noplūde ir vai nav," uzsvēra VUGD operatīvais dežurants Kārlis Broms. "Ko šādos gadījumos vajadzētu darīt – pirmkārt, nekavējoties mēģināt šo gāzes balonu aizvērt ciet, atvērt logus, radīt papildus ventilāciju telpā, un, ja ir iespējams, šo balonu iznest ārā no mājas."

Kundze rīkojusies "kā pēc grāmatas", tomēr par balona bezmaksas nomaiņu tā arī nav izdevies vienoties. Viņa ir neizpratnē – kā var atdot tirdzniecībā balonu, ja tam laiž garām ventilis.

"Katrā ziņā nekādās tālākās diskusijās ar mani viņi nepiedalījās," atklāja Asja. "Un tā es paliku ar tādu balonu. Man bija otrs tukšs, samainīju pret jaunu, lietoju otru balonu."

"4. studija" vērsās pie uzņēmuma "Latvijas Propāna gāze", kur skaidroja – ja gāzes balons ir saņemts vienā no SIA "Latvijas Propāna gāze" apmaiņas punktiem un tam par pierādījumu ir čeks, tad ir iespēja saņemt servisa dienesta palīdzību, piesakot problēmu pa tālruni 80 000 404.  Ja servisa darbinieks ierodoties konstatē, ka problēma ir tieši ar balonu – palīdzība ir bezmaksas. Bet tas ir tikai tad, ja ir saglabāts pirkuma čeks. Ja čeka nav, tad darba dienās servisa brigādes izsaukums maksā 35 eiro, brīvdienās 45 eiro, kā arī klientam ir jāsedz transporta izdevumi, kas ir 50 centi par kilometru.

"Situācijā, kad nav čeka un klients nav apmierināts ar maksas pakalpojumu, ja noplūde vai defekts netiks saistīts ar gāzes balona tehnisko stāvokli, jautājums jārisina individuāli, rakstot iesniegumu ar situācijas detalizētu aprakstu un jāsūta uz e-pastu: [email protected]," norādīja  SIA "Latvijas Propāna gāze" tehniskais direktors Ruslans Jurgensons. 

Pēc Asjas teiktā, šāda iespēja viņai netika piedāvāta, vien pateikts, ka tas būs maksas pakalpojums. Klientes vēlme ir pašsaprotama – lai uzņēmums samaina šo aizdomīgo balonu pret citu.

Gāzes balonu var uzskatīt par paaugstinātas bīstamības preci. Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve (PTAC) Sanita Gertmane atzina, ka šajā gadījumā ir "samiksējušās patērētāja tiesības, kas ir saistībā ar preci vai pakalpojumu, kuram ir defekts, ar drošuma aspektu".

Ja runa nebūtu par gāzes balonu, kas potenciāli apdraud cilvēku drošību, tad bez čeka samainīt bojātu preci pret jaunu nebūtu iespējams, taču šajā situācijā ir citādāk.

"Ņemot vērā, ka ir specifiski normatīvie akti, kas paredz gāzes balonu tirdzniecību, uzpildi un šo balonu identificēšanu un, iespējams, kaut kādu apdraudējumu, tad varētu šajā gadījumā cerēt uz labvēlīgu iznākumu patērētājam," skaidroja Gertmane.

Šis ir gadījums, kad arī bez čeka varētu samainīt bojāto, pilno gāzes balonu pret citu – pilnu gāzes balonu.

"Tā vajadzētu būt, ja tiešām uzņēmuma vainas dēļ ir šī gāzes noplūde," apstiprināja Gertmane. "Patērētājai būtu jāraksta rakstveida iesniegums gan uzņēmumam, kur viņa ir iegādājusies šo balonu, un arī mums."

Uzņēmumā "Latvijas Propāna gāze" gan norādīja, ka viņiem nav pārliecības, vai klients pats, pārvadājot balonu, nav nodarījis tam kādus bojājumus, un, ja klients nezinot, kā rīkoties, vienmēr varot zvanīt glābšanas dienestam 112. Ja Asjas kundzei joprojām neizdodas vienoties ar tirgotāju par gāzes balona nomaiņu bez maksas, tad jāraksta iesniegums gan uzņēmumam "Latvijas Propāna gāze", gan Patērētāju tiesību aizsardzības centram, un šo situāciju vajadzētu atrisināt divu nedēļu laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti