«Rail Baltica» projektam piesaista papildu ES finansējumu – 214,3 miljonus eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" parakstījis divus pārrobežu līgumus ar Inovāciju un tīklu izpildaģentūru (INEA) par Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējumu ''Rail Baltica'' projektam. Divu līgumu kopējais budžets ir 214,3 miljoni eiro, no kuriem CEF finansējums nepārsniedz 182,2 miljonus eiro, veidojot 85% no kopējām projekta izmaksām. Atlikušos 15% finansēs Baltijas valstu valdības.

Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail" informēja, ka lēmumu par finansējuma piešķiršanu CEF komiteja pieņēma 2020. gada 16. jūlijā, un tas attiecas uz 2019. gada CEF transporta konkursu, kuru īsteno INEA.

"Šis papildu ES finansējums ļaus projektam turpināt būvniecības darbus galvenajos pasažieru termināļos Igaunijā un Latvijā un nodrošināt pamattrases posma izbūvi no Kauņas līdz Lietuvas–Latvijas robežai.

Turklāt šis finansējums ļaus turpināt darbu  galveno dzelzceļa apakšsistēmu izstrādē, reģionālo staciju un infrastruktūras uzturēšanas objektu plānošanā un projektēšanā visās trīs Baltijas valstīs," skaidroja "Rail Baltica" kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna.

Saskaņā ar līgumu 128,2 miljoni eiro piešķirti dažādām būvniecības darbībām, tai skaitā:

  • Rīgas Centrālās stacijas dzelzceļa posms (II kārta),
  • lidostas "Rīga" dzelzceļa posms (II kārta),
  • Ulemistes pasažieru terminālis (II fāze),
  • piekļuve Mūgas kravas terminālim (I fāze),
  • būvniecības darbiem daļai no sliežu ceļa Lietuvā posmā no Kauņas līdz Lietuvas–Latvijas robežai.

Otrajā līgumā aptuveni 86,1 miljons eiro tiks ieguldīts būvprojektēšanā un plānošanā, tostarp elektroapgādes un dzelzceļa kontroles un vadības apakšsistēmu sagatavošanā. Tāpat ES finansējums tiks izmantots "Rail Baltica" infrastruktūras apkalpes objektu, reģionālo staciju un pieturu plānošanai un projektēšanai, lai nodrošinātu, ka jaunā dzelzceļa līnija veido jaunus reģionālos dzelzceļa transporta pakalpojumus Baltijas valstīs. Tas iekļauj arī turpinājumu zemju atsavināšanai visās Baltijas valstīs, kas kopā ar projektēšanu ir nepieciešams priekšnosacījums būvdarbu uzsākšanai.

Kopā ar iepriekš parakstītajiem līgumiem "Rail Baltica" no ES un valstu līdzekļiem ir nodrošinājusi projektam aptuveni 1,12 miljardus eiro, informēja "RB Rail" pārstāvji.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Šā gada novembrī Latvijā sākti pirmie "Rail Baltica" būvdarbi.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti